اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 21, 2019
14:32 دوشنبه، 29ام مهرماه 1398
کد خبر: 105040

قابلیت رقابت سوئیچ چند رسانه ای مبتنی بر IP با برندهای بین المللی

 
مجری طرح سوئیچ چند رسانه ای مبتنی بر IP کم ظرفیت ضمن اشاره به برتری های سوئیچ چند رسانه ای نسبت به سوئیچ سنتی عنوان کرد: محصول به دست آمده در این طرح، قابلیت رقابت با برندهای بین المللی دارد.
 دکتر حسن یگانه در خصوص طرح «سوئیچ چند رسانه ای مبتنی بر IP کم ظرفیت» اظهار کرد: با ایجاد تحول در سیستم مراکز تلفنی، ضرورت حرکت از مراکز تلفن سنتی به سمت سوئیچ های تمام IP قطعی و پژوهشگاه ICT نسبت به بررسی آن اقدام کرده است. وی با بیان اینکه تبدیل سوئیچ چند رسانه ای سنتی به چند رسانه ای مبتنی بر IP، یکی از مباحث مطرح شده در اسناد بالادستی است، ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی به بومی سازی تجهیزات مبتنی بر IP تاکید و در سند مربوط به شبکه ملی اطلاعات نیز به بومی سازی شبکه سوئیچ اشاره شده است. وی تاکید کرد: لذا با توجه به اهمیت موضوع، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد تا نسبت به پیاده سازی این سوئیچ اقدام کند. عضو هیات علمی پژوهشگاه ICT ضمن بیان اینکه در تمام دنیا سوئیچ مبتنی بر IP نسبت به سوئیچ سنتی غالب شده است، به ویژگی های این سوئیچ اشاره کرد و گفت: افزایش کارایی و عملکرد سوئیچ، کاهش هزینه مصرف انرژی، کاهش فضای ساختمانی مورد نیاز تجهیزات و همچنین کاهش آلایندگی محیط زیست، از برتری هایی است که باعث شده سوئیچ مبتنی بر IP طراحی و پیاده سازی شود. این عضو پژوهشکده CT خاطرنشان کرد: از دیدگاه کابران نیز سوئیچ های مبتنی بر IP، امکان دستیابی به سرویس های متنوعی از صوت و ویدئو و همچنین داده را فراهم می کنند و این امر، کسب و کارهای جدید و فراوانی را جهت تغییر و تبدیل تجهیزات، مطرح کرده و موجب رونق بازار ICT شده است. سوئیچ IMX مدل سفیر، به عنوان نسل جدید سیستم های یکپارچه، با همت کارشناسان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اهداف سند برنامه ششم توسعه در بخش ICT، با هدف ارتقای سطح کیفی و امنیت ارتباطات در شبکه های مخابراتی در مناطق شهری کوچک و روستایی طراحی و اجرا شده است. یگانه با بیان اینکه نمونه مهندسی این طرح ایجاد شده و در اجرای محیط آزمایشگاهی تست های مختلف هم نتیجه مثبتی به همراه داشت، تاکید کرد: این نمونه، قابلیت پوشش با کمترین هزینه، از ۱۰ پورت تا هزار پورت را دارد و هسته اصلی آن ،بر مبنای نرم افزار متن باز است. عضو هیات علمی پژوهشگاه ICT گفت: سرویس های تکمیلی و اختصاصی، کنترل و مدیریت از طریق وب، ماژول ترانک بومی، بکارگیری ماژول های امن سازی و … باعث می شود که این محصول، قابلیت رقابت با برندهای بین المللی را داشته باشد. طبق اظهارات مجری طرح سوئیچ چند رسانه ای مبتنی بر IP کم ظرفیت، هزینه های پشتیبانی و نگهداری سیستم بسیار کم شده و قابلیت توسعه نیز وجود خواهد داشت. گفتنی است طرح سوئیچ چند رسانه ای مبتنی بر IP کم ظرفیت، در هشتمین جشنواره فاوا موفق به کسب مقام نخست و اخذ جایزه شد. دکتر حسن یگانه با برخورداری از تجربه ۲۰ ساله در مرکز تحقیقات مخابرات و مجری گری و همکاری در حدود ۲۰ طرح پژوهشی و نظارت بر تعداد قابل توجهی پروژه، مجری طرح مذکور بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.