اپراتورها

تلفن همراه

October 21, 2019
16:32 دوشنبه، 29ام مهرماه 1398
کد خبر: 105058

برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در ایام اربعین

 
مشاور وزیر ارتباطات در تامین ارتباطات مناسبت های مذهبی و ملی از برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس زائران اربعین حسینی در این ایام خبر داد و گفت: شکایت زائران از قیمت مکالمات بررسی می شود.
 
اسماعیل رادکانی در ارزیابی صورت گرفته از آخرین وضعیت تامین ارتباطات اربعین ۹۸ گفت: موضوع ارتباطات اربعین امسال در دو بخش کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است که در زمینه کیفیت، شواهد نشان می دهد که کیفیت ارتباط رسانی امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود.
 
وی ادامه داد: با توجه به توسعه صورت گرفته از سوی اپراتورهای عراقی، تمامی مسیر نجف به کربلا به نسل سوم موبایل مجهز شد و کیفیت پوشش ارتباطات در عراق مناسب بود و شکایت خاصی در این خصوص گزارش نشده است.
 
رادکانی با بیان اینکه ارتباطات داخل کشور نیز از کیفیت مناسب و استانداردی در این ایام برخوردار بود، افزود: البته زائران نباید کیفیت شبکه عراق را با ایران مقایسه کنند چرا که شبکه این کشور، هنوز در حال توسعه بوده و به حد استاندارد نرسیده است.  
 
مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای با اشاره به اینکه تمامی تلاش این بود که ترافیک اپراتورهای ایرانی به مقصد عراق به صورت ۲۴ ساعته مدیریت شود، گفت: تیم پایش ما به صورت شبانه روزی در حال تعامل و بررسی وضعیت ارتباطات شبکه در ایام اربعین بود.
 
وی ادامه داد: اگرچه وضعیت کیفیت ارتباط رسانی در روزهای نخست با مشکلات معدودی همراه بود و شکایاتی از این بابت گزارش شد، اما تیم های فنی به سرعت مشکلات را رفع کردند و کیفیت شبکه به حالت پایدار درآمد.
 
رادکانی با بیان اینکه در زمینه قیمت مکالمه و دیتا نارضایتی از سمت زائران اعلام شده است، افزود: در این زمینه وزیر ارتباطات دستور بررسی جزئیات موضوع را به اپراتورهای موبایل و اینترنت داده اند تا دلایل گلایه زائران مشخص شود.
 
وی گفت: باید توجه داشت که قیمت مکالمات امسال نسبت به سال گذشته گران تر بود و شاید یکی از دلایل گلایه زائران نیز همین باشد. البته قیمت مکالمه ایران و عراق در شرایط عادی سال حدود ۳ هزارتومان به ازای هر دقیقه است که در ایام اربعین امسال به حدود ۲۲۰۰ تومان رسید و ۸۰۰ تومان کاهش داشت. اما سال گذشته نرخ هر دقیقه مکالمه حدود ۹۰۰ تومان بود.
 
مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه نرخ ارز و آزادسازی مکالمات بین الملل از جمله دلایلی است که سبب شده نسبت به سال گذشته قیمتها کاهش بیشتری نداشته باشد، ادامه داد: در صورتی که کاربران نسبت به محاسبه صورتحساب خود خارج از نرخ های اعلام شده، شکایتی دارند می توانند آن را به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند تا این شکایت مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که تخلف از سوی اپراتورها باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.
 
وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه که ایام راهپیمایی اربعین بوده است، بیش از ۳۲ میلیون دقیقه مکالمه میان ایران و عراق برقرار شده است و پیش بینی می شود تا روز چهارشنبه اول آبان ماه که تمامی زائران به کشور بازگردند این رقم به ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه برسد.
 
رادکانی افزود: دو سوم این مکالمات از سمت ایران به عراق بوده و این به معنای آن است که تماس از ایران با زائران در عراق، بیشتر بوده است.
 
مشاور وزیر ارتباطات گفت: همچنین بررسی ها نشان می دهد که زائران اربعین حدود ۸۰ ترابایت اینترنت از رومینگ دیتای سیم کارتهای خود استفاده کرده اند.    
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.