امینت

تلفن همراه

گجت

October 22, 2019
11:14 سه شنبه، 30ام مهرماه 1398
کد خبر: 105064

بلندگوهای صوتی آمازون و گوگل از کاربران استراق سمع می کنند

 
یک شرکت امنیتی اپلیکیشن هایی برای بلندگوهای صوتی گوگل و آمازون ابداع کرده که با استفاده از شکاف های امنیتی موجود در این ابزارها مکالمات کاربران را استراق سمع و اطلاعات آنان را فاش می کنند.
 
 به نقل از انگجت، در حال حاضر امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی افراد در حوزه استفاده از بلندگوهای هوشمند اهمیت زیادی یافته است.
 
 چندی قبل فاش شد کارمندان گوگل و اپل کلیپ های صوتی ضبط شده از محاورات کاربران در بلندگوهای هوشمند این شرکت ها را گوش می داده اند.
 
اکنون چالشی دیگر درباره بلندگوهای هوشمند فاش شده است. گروهی از محققان متوجه شده اند هکرها با کمک اپلیکیشن های قابل نصب در پلتفرم های «گوگل هوم» و «الکسا»، می توانند  از کاربران استراق سمع کنند.
 
محققان شرکت امنیتی  Security Research Labs اپلیکیشن هایی به نام Skills برای الکسا و Actions برای گوگل هوم ابداع کردند. این اپلیکیشن ها با سواستفاده از شکاف های امنیتی توانستند دستگاه ها را هک کنند.
 
 این در حالی است که شرکت مذکور  چند اپلیکیشن دیگر برای پلتفرم ها ابداع کرده که به نظر قانونی می رسند اما  دارای کدهای مخرب هستند.
 
 این اپلیکیشن ها توانستند اطلاعات شخصی مانند پسوردها را جمع آوری و از کاربران استراق سمع کنند. برای این منظور اپلیکیشن پیام اختلالی منتشر می کرد و به نظر می رسید فعال نیست اما در واقع همچنان به فعالیت خود ادامه می داد و مکالمه کاربران را ثبت می کرد.
 
 جالب آنکه گروهی از کارشناسان انسانی نیز این اپلیکیشن ها را تایید کردند. در حقیقت اپلیکیشن ها زمانی حذف شدند که محققان شکاف های امنیتی مذکور را به گوگل و آمازون هشدار دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.