امنیت

فناوری اطلاعات

October 22, 2019
12:32 سه شنبه، 30ام مهرماه 1398
کد خبر: 105079

افشای ۱۷۹ گیگابایت اطلاعات حساس نظامیان آمریکایی

 
نقص امنیتی یک پایگاه داده وابسته به سیستم مدیریت رزرو هتل اتوکلرک منجر به افشای اطلاعات شخصی و مسافرتی هزاران کارمند دولت آمریکا و همین طور نظامیان این کشور شده است.
 
به نقل از تریت پست، اتوکلرک که در مالکیت مجموعه هتل های بست وسترن است، مجهز به نرم افزاری برای مدیریت رزرو اتاق های هتل ها، برنامه ریزی سفر آژانس های مسافرتی و غیره است و بررسی های گروه امنیتی vpnMentor نشان می دهد در پایگاه داده اتوکلرک مشکلاتی وجود دارد که اطلاعات رزرو و برنامه ریزی مسافرت بیش از صدهزار نفر را در معرض افشا قرار داده است.
 
پایگاه داده مذکور توسط شرکت آمازون در آمریکا میزبانی  شده و حاوی بیش از ۱۷۹ گیگابایت داده است. بخش عمده اطلاعات نشست کرده مربوط به سفرهای خارجی نظامیان و کارمندان دولت آمریکاست.
 
از جمله داده های در معرض خطر قرار گرفته می توان به اطلاعات لاگین، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تلفن، تاریخ و هزینه سفرها و برخی اطلاعات کارت های اعتباری اشاره کرد.
 
در مورد برخی اشخاص زمان ورود به هر هتل و حتی شماره اتاق آنها هم قابل مشاهده است.
 
استفاده گسترده از نرم افزار آتوکلرک توسط آژانس های مسافرتی ثالث باعث گسترده بودن دامنه نشت اطلاعات شده است. داده های افشا شده جزئیات سفر نظامیان آمریکایی و کارمندان دولت این کشور به روسیه، رژیم صهیونیستی و دهها مقصد دیگر را افشا کرده است. هنوز مشخص نیست هکر یا هکرهای احتمالی تا چه حد به این اطلاعات دست یافته و از آنها سوءاستفاده کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.