تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2019
16:54 سه شنبه، 30ام مهرماه 1398
کد خبر: 105101

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال رسما آغاز به کار کرد

 
بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حالی آغاز به کار کرد که معاون وزیر کار تاکید دارد تاکنون چنین نهاد مشابهی در ایران وجود نداشته و این اولین نهاد «خصوصی-عمومی» است که در ایران آغاز به کار کرده تا بتواند حوزه تولید محتوا در کشور را به جایگاه غنی برساند.
 
«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه درباره ماهیت کار این بنیاد و نحوه فعالیت آن می‌گوید: «بنیاد نه یک صندوق سرمایه‌گذاری است و نه یک شتابدهنده، بلکه نهادی بالاتر از این سلسله مراتب قرار می‌گیرد. یک بنیاد می‌تواند متشکل از چندین کارخانه نوآوری باشد و حتی پروژه‌ای مثل کودک آنلاین را به نوعی هدایت کند. ما در اینجا ایده‌های نابی را که تیم‌های جوان استارتاپی و تیم‌های فعال حال حاضر دارند حمایت می‌کنیم. این ایده باید در بستر محتوای دیجیتال باشد، می‌تواند انیمیشن باشد یا یک نوع محتوای دیگر.»
 
منصوری با اشاره به برنامه انیمیشنی دیرین دیرین می‌گوید که به عنوان مثال یک تیم کردزبان می‌تواند تحت این برند، یک دیرین دیرین کردی بسازد و با ده‌ها میلیون مخاطب جدید آشنا شود. او در پاسخ به اینکه چطور تیم‌ها و ایده‌ها ارزیابی می‌شوند می‌گوید: «در اینجا تیم داوری وجود دارد که ایده‌ها را ارزیابی می‌کند، ما می‌خواهیم جوانان با عشق خود ایده را به محتوا تبدیل کنند و دغدغه‌های دیگری پیش رویشان نباشد.»
 
به گفته منصوری، بنیاد کمک‌های مالی و غیرمالی در قبال صاحبان ایده دارد. او این کمک‌ها را چنین تشریح می‌کند: «از بحث مجوزها گرفته تا دریافت وام و تیم‌سازی و شبکه‌سازی و هر مورد دیگری که در راه یک تولیدکننده محتوا قرار دارد.»
 
معاون وزیر کار تشریح می‌کند که تاکنون چهار مگاپروژه در بنیاد تعریف شده که از دل آنها می‌توان صدها پروژه دیگر بیرون بیاید.
 
«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه این بنیاد با تاکید بر حمایت از فضای کسب و کار دیجیتال عنوان کرد: «به عنوان دولت نمی توانیم زیست بوم ایجاد کنیم اما در جهت ایجاد زیست بوم می توانیم تلاش و حمایت کنیم.» به گفته شریعتمداری بازار محتوایی چون انیمیشن یک بازار میلیارد دلاری است و نباید از آن عافل ماند.
 
«محمد شریف خانی» معاون فضای مجازی صداوسیما نیز در خلال این مراسم به مفهوم تولید محتوا با عشق اشاره و تاکید کرد که نباید از این مفهوم غافل ماند: «فردوسی و دهخدا با عشق محتوای فاخری تولید کردند و نگاه مادی به این مساله نداشتند. امروزه اما محتوا با بیزینس و تجارت یکسان شده، با این بنیاد می‌توان صرفا به مسائل تجاری چشم ندوخت و هر دو جنبه را در نظر داشت. بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راهی است برای ساخت محتوا با عشق در کنار داشتن بازاری جذاب که دغدغه ایجاد کردنی برای آن وجود نداشته باشد.»
 
گفتنیست در پایان این مراسم  توافقنامه همکاری در توسعه زیست بوم کارآفرینی محتوای دیجیتالی بین معاونت علمی، صدا و سیما و وزارت کار امضاء شد. حمایت از گسترش کسب و کارهای مبتنی بر محتوای دیجیتال و ایجاد هم افزایی و مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی در قالب برنامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال از اهداف این توافق نامه مشترک است.
 
از امروز تیم‌هایی که دارای ایده‌ای در قبال تولید محتوای دیجیتال هستند می‌توانند با مراجعه به بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال، رویای تولید محتوای خود را رنگ واقعیت ببخشند و از کمک‌های این نهاد بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.