امنیت

فناوری اطلاعات

October 23, 2019
14:29 چهارشنبه، 1ام آبانماه 1398
کد خبر: 105126

۶۵۸ حمله سایبری به انگلیس در یک سال اخیر

 
مرکز ملی امنیت سایبری دولت انگلیس از دفع ۶۵۸ حمله سایبری از اول سپتامبر سال ۲۰۱۸ تا ۳۱ اگوست سال ۲۰۱۹ خبر داده است.
 
 به نقل از یاهونیوز، این مرکز همچنین بیش از یک میلیون تلاش برای کلاهبرداری از اطلاعات کارت های اعتباری را در فضای مجازی شناسایی کرده و با آنها مقابله کرده  است.
 
اطلاعات منتشر شده توسط این مرکز نشان می دهد هزاران نفر از مردم انگلیس به دنبال مداخله مرکز ملی امنیت سایبری دولت توانسته اند، جلوی خالی شدن حساب های بانکی خود را بگیرند.
 
این مرکز مدعی است بخش عمده ای از حملات سایبری بر علیه انگلیس توسط دولت های متخاصم انجام می شود. مرکز ملی امنیت سایبری دولت انگلیس اسامی این کشورها را اعلام نکرده است.
 
سیاران مارتین مدیر اجرایی این مرکز گفته است: برای مقابله با کلاهبرداری های سایبری هنوز باید اقدامات بیشتری انجام شود و ضروری است مردم عادی آموزش های گسترده تری دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.