تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 23, 2019
16:37 چهارشنبه، 1ام آبانماه 1398
کد خبر: 105139

امکان خرید در آمازون با ارزهای دیجیتال فراهم شد!

با نصب افزونه وب جدیدی که به تازگی منتشر شده است، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا با ارزهای دیجیتال برتر بازار یعنی بیت کوین، اتریوم و لایت کوین از وب‌سایت آمازون خرید کنید.
 
به گزارش «یو تودِی» و به نقل از «تک کرانچ»، کاربران آمازون از این پس می‌توانند به لطف استارت‌آپ جدیدی با نام «مون» (Moon)، مبلغ خریدهای خود را در بستر شبکه لایتنینگ پرداخت کنند. این در حالی است که از مدت‌ها امکان استفاده آزمایشی از این افزونه برای حدود 250 کاربر آزمایشی مهیا شده بود. ماه آوریل نیز شاهد اضافه شدن پشتیبانی از شبکه لایتنینگ به این افزونه بودیم.
 
این استارت‌آپ به تازگی نسخه عمومی افزونه را برای مروگرها منتشر کرده است که افراد را قادر می‌سازد تا با استفاده از ارزهای دیجیتال از بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا خرید کنند.
 
امکان خرید از آمازون با استفاده از هر یک از کیف پول‌هایی که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند برای کاربران وجود دارد. الکتروم (Electrum) یکی از این کیف پول‌هاست از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تراکنش‌های آنی آن در شبکه لایتنینگ بهره ببرید.
 
دیگر گزینه پیش روی شما اتصال این افزونه به حساب کاربری‌تان در صرافی کوین بیس (Coinbase) است. از این طریق می‌توانید به‌ وسیله لایت کوین، بیت کوین و اتریوم هزینه خریدهای‌تان از آمازون را بپردازید.
 
اوراستاک (Overstock)، «نیواگ» (Newegg) و برخی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی، پیش‌تر پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال را برای کاربران‌شان مهیا کرده بودند، اما آمازون همچنان رویکردی منفعل در این خصوص اتخاذ کرده بود.
 
نکته جالب در خصوص مون، تبدیل ارزهای دیجیتال به ارزهای رایج بدون کسر کارمزد از کاربر است. لازم به ذکر است که خدمات مون در حال حاضر تنها در ایالات‌ متحده قابل دسترسی است، اما طبق برنامه‌های مون به زودی امکان انجام این پرداخت‌ها در بخش‌های دیگر جهان نیز ایجاد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.