اپلیکیشن

تلفن همراه

October 24, 2019
12:35 پنجشنبه، 2ام آبانماه 1398
کد خبر: 105152

حاشیه‎ های به‌روزرسانی جدید لیفت

 در روزهای نخست ماه اکتبر، شرکت لیفت (Lyft) آپدیتی را برای اپلیکیشن خود عرضه کرد و از رانندگان خود خواست تا این به‌روزرسانی را دریافت و نصب کنند. اما پس از نصب، رانندگان لیفت متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند هزینه سفری که مسافر به حساب شرکت واریز می‌کند، مشاهده کنند. این اقدام از سوی لیفت (و اوبر)، منطق حقوقی این دو شرکت را مبنی‌بر در نظر گرفتن رانندگان به‌عنوان کارمند زیر پا می‌گذارد. گفته می‌شود که این تغییر از سوی لیفت، با طرح و برنامه قبلی انجام شده و با هدف بازطراحی نحوه پرداخت به رانندگان صورت گرفته است.
اکنون و در به‌روزرسانی جدید این اپلیکیشن، به‌جای بخش Riders Pay، رانندگان به صفحه وبی هدایت خواهند شد که حقوق هفتگی خود را می‌توانند مشاهده کنند و در کنار آن، میزان دریافتی لیفت در طول یک هفته نیز مشخص می‌شود. از طرف دیگر، رانندگان تنها می‌توانند به  مجموع میزان هزینه‌ای که مسافران در طول یک هفته به لیفت پرداخت کرده‌اند دسترسی داشته باشند. در واقع، این اپلیکیشن دیگر میزان دریافتی آنها از سفرها را نشان خواهد داد و نه پرداختی مسافران به لیفت. یکی از رانندگان لیفت در این رابطه عنوان کرد: این سوال برای من پیش آمده که لیفت قصد دارد چه چیزی را از ما مخفی کند؟ این کار لیفت من را یاد دوران کودکی‌ام می‌اندازد که وقتی می‌خواستم چیزی را از والدینم پنهان کنم و به آنها دروغ می‌گفتم.
 
سخنگوی لیفت در این‌خصوص گفت: رانندگان‌ به ما می‌گفتند که به سختی می‌توانند به میزان دریافتی خود از لیفت پی ببرند که ما در این به‌روزرسانی توانستیم راهکار ساده و جامعی را برای دسترسی به دریافتی‌های خود در طول یک هفته ارائه دهیم. با این روش، رانندگان ما به اطلاعات دقیقی از عملکرد هفتگی خود اعم از دریافتی‌ها و یا کسری‌ها دست خواهند یافت. لیفت از تاریخ ۱۲ سپتامبر به بعد، دیگر اجازه مشاهده کرایه پرداختی مسافران به لیفت را به آنها نداده است. در نتایج این تحقیق که چند هفته بعد منتشر شد، آمده بود که لیفت و اوبر سهم بیشتری را از آنچه که پیشتر و علنی توافق کرده‌ بودند، به حساب خود واریز می‌کنند و سهم کمتری از آن راننده خواهد شد. هر دو شرکت اوبر و لیفت، نتایج این گزارش را رد کردند. اما با این‌حال، توضیحی در جهت تایید ادعاهای خود مطرح نکردند. تحقیق روی بیش از ۱۴ هزار سفر و هزینه پرداختی توسط مسافران انجام شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.