تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 25, 2019
12:38 جمعه، 3ام آبانماه 1398
کد خبر: 105172

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی تا پایان پاییز

 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: طرح هم پذیرندگی پرداخت آنلاین کرایه تاکسی، در مراحل نهایی قرار دارد و این طرح تا پایان پاییز اجرایی خواهد شد.
 
 مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: طرح هم پذیرندگی پرداخت آنلاین کرایه تاکسی، در مراحل نهایی قرار دارد و این طرح تا پایان پاییز اجرایی خواهد شد.
 
آقای محمد فرجود در خصوص آخرین وضعیت طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی افزود: ایجاد زیرساخت پرداخت الکترونیک در ناوگان تاکسیرانی یکی از موضوعاتی بوده که در طول یکسال اخیر به صورت جدی پیگیری شده و در همین راستا نیز با همه شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی یا پرداخت خرد مذاکره داشتیم و نتیجه بر این شد تا زیرساختی تحت عنوان طرح هم پذیرندگی اجرا شود که بر اساس آن با وجود یک بارکد مشترک نصب شده در هر تاکسی، شهروندان بتوانند عملیات پرداخت کرایه را با استفاده از همه نرم افزار‌ها انجام دهند.
 
وی اضافه کرد: در خصوص طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی همواره بحث‌های بسیار زیادی وجود داشته که باعث شده تا اجرای آن به یک چالش تبدیل شود، اما خوشبختانه با پیشنهاد طرح هم پذیرندگی شرکت‌ها توافق داشتند تا این طرح اجرا شود و از آن رضایت پیدا کردند.
 
آقای فرجود افزود: اعتقاد شهرداری بر این است که با اجرای کامل طرح هم پذیرندگی علاوه بر این که پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در تهران اجرایی خواهد شد، سبب رفع انحصار در زمینه پرداخت الکترونیک در ناوگان تاکسی نیز می‌شود.
 
وی اشاره کرد: در حال حاضر فرآیند استانداردسازی طرح هم پذیرندگی و اجرای مراحل نهایی فنی به مقداری زمان نیاز دارد که امید داریم تا پایان پاییز سال جاری به اتمام برسد و همزمان با نمایشگاه تهران هوشمند بتوانیم این طرح را به عنوان دستاوردی جدید از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران رونمایی کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.