اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 26, 2019
12:06 شنبه، 4ام آبانماه 1398
کد خبر: 105198

تغییر در الگوریتم جستجوی گوگل

 
کمپانی گوگل در آستانه اعمال تغییراتی در الگوریتم عملکرد موتور جستجوی خود است که نتایج جستجوها را نه براساس کلمات مرتبط بلکه براساس مفهوم کلی و نیاز واقعی کاربر رتبه بندی کرده و نمایش می‌دهد.
 
بقای بسیاری از کسب و کارهای امروز به نتایج موتور جستجوی گوگل بستگی دارد و بسیاری از افراد این روزها برمبنای این نتایج کسب درآمد می‌کنند.
 
حال گزارش‌ها از آن حکایت دارد که کمپانی گوگل فرآیند اعمال یک تغییر عمده در الگوریتم مرکزی جستجوی خود را آغاز کرده است. این الگوریتم جدید می‌تواند رتبه بندی نتایج را در یک مورد از هر ۱۰ جستجو توسط کاربران تغییر دهد.   
 
به گزارش مجله آمریکایی Inc، الگوریتم جستجوی قدیمی گوگل با جملات جستجو شده چون «یک کیسه از کلمات» رفتار می‌کرد به این ترتیب که تنها آن چه را کلمات مهم آن جمله ارزیابی می‌کرد را انتخاب و نتایج جستجو را براساس آن رتبه‌بندی کرده و نمایش می‌داد. این کار متن و مقصود اصلی جمله مورد جستجو را از بین می‌برد.
 
این الگوریتم جدید بر مبنای برت (BERT) یا bidirectional encoder representations from transformers کار می‌کند. BERT ابزاری است که با استفاده از هوش مصنوعی و یک پایگاه داده کلان به بهینه‌سازی پردازش زبان‌های طبیعی کمک می‌کند تا نتایج متنی بهتری را ارائه دهد.به زبان ساده‌تر، وقتی عبارتی را جستجو می‌کنید BERT بهتر درک می‌کند که واقعا به دنبال چه چیزی هستید.
 
به یاد داشته باشید که این تغییرات تنها نتایج برخی از جستجوها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این که این الگوریتم چگونه کار می‌کند هنوز حتی برای کارکشته‌ترین و حرفه‌ای ترین سئوکارها نیز آشکار نیست.
 
این تغییر پیام مهمی دارد. هرچه بیشتر آنچه مورد خواست و نیاز کاربران است را تولید کنید، احتمال این که مطلبتان در نتایج جستجو در رده بالاتری قرار بگیرد، بیشتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.