بازار سرمایه

October 26, 2019
15:18 شنبه، 4ام آبانماه 1398
کد خبر: 105216

گزارش مالی هواوی برای سه‌ماهه سوم سال مالی 2019 اعلام شد؛ هواوی همچنان در حال رشد

گزارش مالی سه ماهه سوم هواوی در سال 2019 از بی اثر بودن محدودیت‌های دولت آمریکا و پایدار ماندن روند رشد هواوی در بخش‌های متخلف حکایت می‌کند. این آمار نشان می‌دهد هواوی در این مدت، رشد 24 درصدی درآمد را تجربه کرده است.
 
هواوی اخیراً گزارش مالی خود را برای فصل سوم سال مالی 2019 منتشر کرد. هواوی با کسب درآمد 610.8 میلیون یوآن طی سه فصل نخست سال میلادی، رشدی 24.4 درصدی را تجربه کرده است. سود خالص عملیاتی نیز 8.7 درصد اعلام شده ‌است.
هواوی در سال 2019 تمرکز خود را روی توسعه زیرساخت‌های ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات)، گجت‌های هوشمند و افزایش بهره‌وری و کیفیت خطوط تولید خود قرار داد. همین موضوع سبب شد وضعیت عملیاتی و سازمانی این شرکت طی سه فصل نخست سال 2019 ارتقای چشم‌گیری را تجربه کند.
در سالی که گذشت، تجاری‌سازی شبکه‌های ارتباطی نسل پنجم (5G) در سراسر دنیا سرعت گرفت. هواوی در این مدت با فعالیت جدی و همکاری با اپراتورهای پیشرو، به عرضه نوآوری‌های خود‌ ادامه داد. از جمله این نوآوری‌ها می‌توان به مواردی نظیر ساده‌‌تر و هوشمندتر کردن ارتباط در حین حرکت و 5G Super Uplink اشاره کرد. هواوی ضمن همکاری با فعالان این صنعت و تشکیل اتحادیه، با ارائه فناوری 5G Deterministic Networking فضایی را برای خلق نوآوری و رشد اپراتورهای مختلف فراهم کرده است.
تا به این لحظه هواوی بیش از 60 قرارداد 5G با اپراتورهای بزرگ سراسر دنیا منعقد کرده و بیش از 400000 آنتن مخابراتی (AAU) MIMO 5G را به بازار جهانی عرضه کرده ‌است. تولید قطعات و تجهیزات هواوی در زمینه‌هایی نظیر شبکه‌های نوری، شبکه‌های ارتباطی و محصولات IT رشد پایداری داشته است.
در زمینه تجارت سازمانی، این شرکت پلتفرم دیجیتالHuawei Horizon  را معرفی کرده است. این پلتفرم جامع، آزاد و بهینه، بر پایه تجربه گسترده هواوی در تکنولوژی ساخته شده است. هواوی با این پلتفرم و همکاری شریک‌های فنی و مشتریان خود در تلاش است تا با تحول دیجیتالی، زیربنای صنعت دیجیتال به ارزش میلیاردها دلار را خلق کند. این پلتفرم ضمن کمک به دیجیتالی شدن حوزه‌‌های مختلفی نظیر دولت، خدمات عمومی، امور مالی و حقوقی، حمل و نقل و برق‌رسانی، به سرعت این فرایندها نیز می‌افزاید.
تا پایان سه ماهه سوم سال میلادی 2019، بیش از 700 شهر بزرگ دنیا، 228 کمپانی از لیست Global 500 و 58 کمپانی از لیست Global 100 وبسایت Fortune.com، هواوی را به عنوان مشاور و همکار در زمینه تحول دیجیتال انتخاب کرده‌اند.
توسعه فناوری‌های وابسته به سرویس‌های ابری هواوی نیز بیش از پیش سرعت گرفته و طی سه‌ ماهی که گذشت شاهد رونمایی هواوی از استراتژی محاسباتی خود و Atlas 900، سریع‌ترین سامانه آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی بودیم.
از دیگر سرویس‌های جدید و خلاقانه هواوی می‌توان به سرویس ابری  HUAWEI CLOUD Ascend AI، 112 سرویس جدید قدرت گرفته از پردازنده‌های Kunpeng و Ascend و همچنین دوقلوهای هوشمند اشاره کرد. این محصولات موفقیت‌های بزرگی در امور دولتی، ISPها، صنعت خودرو، اقتصاد و بسیاری از حوزه‌های دیگر کسب کرده‌اند. تاکنون بیش از 3 میلیون مشتری سازمانی و توسعه‌دهنده از HUAWEI CLOUD برای خلق راهکارهای جدید و توسعه محصولات خود استفاده کرده‌اند.
در زمینه کسب‌وکار حوزه مصرف‌کننده، فروش اسمارت‌فون‌های هواوی رشد پایداری را تجربه کرده است. تعداد اسمارت‌فون‌های عرضه شده توسط هواوی در سه فصل نخست سال میلادی جاری از مرز 185 میلیون دستگاه عبور کرده که خود حاکی از رشدی 26 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. قسمت‌های دیگری نظیر تبلت، PC، ابزارهای پوشیدنی و اسپیکرهای هوشمند نیز رشد محسوسی را تجربه کرده‌اند.
Vision TV، که هواوی از آن با عنوان «Vision Smart Screen» یاد می‌کند نیز در سه ماهه سوم سال میلادی جاری معرفی شده است. این محصول به لطف سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص خود  بارها و بارها مورد تحسین فعالان صنعت و مصرف‌کنندگان قرار گرفته و هواوی یک گام دیگر به خلق تجربه‌ای بی‌درنگ و هوشمند نزدیک‌تر شده است.
اکوسیستم HMS (Huawei Mobile Services) نیز آرام و پیوسته به رشد خود ادامه داده و هم‌اکنون پوشش خود را به بیش از 170 کشور رسانده است. این اکوسیستم تاکنون توجه بیش 1.07 میلیون توسعه‌دهنده را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.