تلفن همراه

گجت

October 29, 2019
12:21 سه شنبه، 7ام آبانماه 1398
کد خبر: 105288

گوگل در حال تلاش برای خرید «فیت بیت»

 
به گزارش خبرگزاری ریوترز شرکت آلفابت، کمپانی مادر گوگل، در حال انجام مذاکرات برای خرید شرکت «فیت‌بیت» (Fitbit) است. هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به پیشرفت این مذاکرات منتشر نشده و طبق گفته یکی از منابع نزدیک به گوگل، هنوز مبلغ پیشنهادی توسط گوگل برای خرید فیت بیت نیز اعلام نشده است. ماه گذشته شبکه CNBC اعلام کرد که فیت بیت به دنبال واگذاری این شرکت است.
 
گوگل از سال‌ها پیش با عرضه سیستم عامل پوشیدنی «Wear OS» نقش مهمی را در صنعت گجت‌های پوشیدنی هوشمند ایفا کرده است. علیرغم اینکه بسیاری از شرکت‌ها از جمله ال‌جی و فسیل از این سیستم عامل بر روی ساعت‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند اما سامسونگ ترجیح داده از سیستم عامل اختصاصی «تایزن» بر روی  اسمارت واچ‌های خود استفاده کند.
 
ژانویه امسال گوگل مبلغ 40 میلیون دلار برای خرید یک تکنولوژی مربوط به ساعت هوشمند از شرکت فسیل پرداخت کرد که هنوز مشخص نیست این تکنولوژی دقیقا چه بوده است. البته رئیس شرکت فسیل گفت که این تکنولوژی یک نوآوری جدید در زمینه ساعت‌های هوشمند است که تا کنون وارد بازار نشده است.
 
طی چند سال اخیر شایعاتی در رابطه با علاقه گوگل به عرضه ساعت هوشمند تحت برند پیکسل وجود داشته است. در یک مقطع حتی اعلام شد که ساعت‌های هوشمند گوگل آماده عرضه در بازارهستند اما گوگل ناگهان برنامه‌های خود را در این زمینه متوقف کرد چراکه معتقد بود عرضه این ساعت هوشمند ممکن موجب پایین امدن اعتبار سختافزاری گوگل در بازار سراسر دنیا شود.
 
حال به نظر می‌رسد با خرید شرکت فیت بیت توسط گوگل، این شرکت قصد دارد با جدیت وارد عرصه ساعت‌های هوشمند شده و از بازار گجت‌های پوشیدنی سهم بیشتری به‌دست بیاورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.