اپراتورها

اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

باندپهن

تلفن همراه

رگولاتوری

October 29, 2019
20:19 سه شنبه، 7ام آبانماه 1398
کد خبر: 105297

اپراتورهای لهستان به کمک هم شبکه 5G راه‌اندازی می‌کنند

Polish 5G.jpg

 

خبرگزاری رویترز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد سه اپراتور موبایلی اصلی لهستان برای توسعه شبکه مخابراتی 5G با دو شرکت دولتی در این کشور همکاری‌های خود را آغاز کردند تا سرعت توسعه این فناوری را بیشتر کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) تفاهم‌نامه بین این مراکز توسط صندوق توسعه دولت لهستان (PFR) و همچنین اپراتور دولتی Exatel مورد تایید قرار گرفت و هدف نهایی از این اقدام ایجاد یک شرکت جامع برای راه‌اندازی زیرساخت‌های نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی (5G) در کشور لهستان اعلام شد.

اگرچه اپراتورهای «اورنج پولند»، «تی-موبایل پولند» و «پولکومتل» در این زمینه با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند، ولی در این میان شرکت «پلِی کامیونیکِیشنز» که به گفته مرکز GSMA از نظر تعداد مشترکان بزرگترین اپراتور موبایلی لهستان محسوب می‌شود، در این همکاری‌ها حضور نداشت.

در این میان گفته شد Exatel در اتحاد مشترک شرکت‌های خصوصی و دولتی برای توسعه و راه‌اندازی شبکه 5G در باند 700 مگاهرتز حضور دارد تا فرآیند ارایه مزایای اصلی از جمله دسترسی به اینترنت موبایلی با حداقل تاخیر و حداکثر سرعت بارگذاری را تسریع کند.

«پاول بوریس» مدیر صندوق توسعه دولت لهستان در حساب کاربری خود روی شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «هدف اصلی از این سرمایه‌گذاری مشترک تضمین دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به خدمات 5G در باند انتخاب شده است و همچنین می‌کوشیم طی این اتفاق ضمن افزایش امنیت کاربران، قیمت خدمات خود را به لطف هم‌افزاری زیرساخت‌های مشترک به حداقل برسانیم».

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.