اینترنت و شبکه

تحلیل بازار

فناوری اطلاعات

October 29, 2019
20:23 سه شنبه، 7ام آبانماه 1398
کد خبر: 105300

گوگل پسوند new. را از امروز به صورت عمومی عرضه کرد

google .new domain.jpg

 

یک سال قبل شرکت گوگل پیوند .new که مانند کلیدهای میان‌بر برای ایجاد اسناد جدید در سرویس‌های گوگل عمل می‌کند را معرفی کرد. با این اقدام جدید به عنوان مثال شما می‌توانید با تایپ کردن doc.new بدون هر گونه اقدام دیگر به صورت مستقیم یک فایل جدید در سرویس Doc گوگل در اختیار داشته باشید یا با تایپ کردن sheet.new به سرعت و بدون واسطه یک صفحه گسترده جدید باز کنید.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) شرکت گوگل امروز اعلام کرد شورت‌کات .new در دیگر بخش‌های وب هم کاربردی شده است. با این توضیح هم اکنون هر یک از شرکت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند دامنه جدید خود را مبتنی بر .new ثبت کنند تا یک میان‌بر مبتنی بر .new که با اپلیکیشن اختصاصی آنها کار می‌کند را در اختیار داشته باشند.

بسیاری از شرکت‌ها تاکنون در این زمینه دست به کار شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مایکروسافت اشاره کرد. این شرکت هم اکنون word.new را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند به سرعت یک فایل جدید مبتنی بر نرم‌افزار ورد را در اختیار داشته باشند. شرکت اسپاتیفای نیز playlist.new را ارایه کرده است تا کاربران از این طریق بتوانند موسیقی‌های مورد نظر خود را روی یک آلبوم جدید در اختیار بگیرند.

این دامنه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربران را مستقیم در عمل مربوطه قرار می‌دهند. بر این اساس کاربران به جای آنکه برای رفع نیاز خود به سرویس مورد نظر مراجعه کنند، وارد حساب کاربری شوند و سپس از منوی اصلی یا بخش مورد نظر صفحه خود را باز کنند، از این طریق می‌توانند به صورت مستقیم سرویس مربوطه را در اختیار بگیرند.

با این وجود برخی از دامنه‌های جدیدی که امروز ارایه شدند به راحتی دامنه‌های مربوط به سرویس‌های گوگل نیستند. زیرا بیشتر کاربران سرویس Docs گوگل از قبل وارد حساب کاربری گوگل شده‌اند و این اقدام به آنها کمک می‌کند به راحتی به سرویس‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

در این میان سایر سرویس‌ها به دفعات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این به آن معنی است که شورت‌کات story.new مربوط به شرکت Medium به شما امکان نمی‌دهد تا به سرعت شروع به نوشتن پست وبلاگی جدید خود کنید، مگر آنکه از قبل وارد حساب کاربری در سایت Medium شده باشید. اگر وارد حساب کاربری خود نشده باشید صفحه Join Medium برای شما باز می‌شوید تا اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.