اپراتورها

تلفن همراه

November 2, 2019
12:21 شنبه، 11ام آبانماه 1398
کد خبر: 105391

هیچ‌کس نام حتی یک شرکت ارزش افزوده را نمی‌شناسد

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اشتراک‌گذاری داده‌ها در حوزه هوشمندسازی شهر اتفاق نیفتد، انحصار رخ می‌دهد و وضعیتی شبیه وضعیت شرکت‌های ارزش افزوده رقم زده خواهد شد، شرکت‌هایی که حتی یک نفر از مردم نام یک کدام از آن‌ها را نمی‌داند اما ادعا می‌کنند ۳۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند.
 
محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در پنل شهرهای هوشمند در رویداد جایزه جهانی خشت طلایی تهران گفت: اساس تغییرات را بر مبنای شهروندان قرار دهیم پیشرفت قابل توجهی حادث خواهد شد. مردم در شهرها به شهرداری‌ها مالیات می‌دهند تا خدمات خوبی دریافت کنند.
 
وی افزود: با توجه به این که ترند شهرنشینی در دنیا در حال افزایش است و تا سال ۲۰۵۰ این عدد به ۵۰ برسد، کلان‌شهرهای ما در حال بزرگ‌تر شدن هستند و مشکلات شهرنشینی در حوزه‌های حمل و نقل، ترافیک، آلودگی، دفع پسماندها و مشکلات زیست محیطی مسائلی هستند که مردم به آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
آذری جهرمی بیان داشت: پرفسور بالتازار تمام حوزه‌ها آی سی تی است، راه حل هوشمندسازی شهری یک شعار یا یک دکور برای برخی مسئولین نیست. امروز بدون هوشمندسازی نمی‌توان کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد را کنترل کرد.
 
وزیر ارتباطات اشاره کرد: اگر هر روز شهرداری نتواند میزان آلودگی، ترافیک و مسائلی از این دست را رویت کند، مدیریت کور خواهد بود. تکنولوژی به اسم اینترنت اشیا آمده تا بتواند این مسائل را پیاده‌سازی کند. تکنولوژی بیگ دیتا برای تحلیل داده‌ها آمده است، تمام این‌ها باید به خروجی برای بهبود زندگی مردم تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: اگر پروژه‌ای اجرا می‌کنیم که در زندگی مردم تفاوتی ایجاد نمی‌کند در واقع از بین بردن مالیات مردم است. باید همیشه از خودمان بپرسیم نتیجه برنامه‌ای که در حال پیاده‌سازی آن هستیم چیست.
 
آذری جهرمی افزود: ارزش افزوده واقعی این است که داده‌های شهری را باز بگذاریم تا جوان‌ها بتوانند از آن خلق ثروت کنند. اگر دیتاها در اختیار گروه خاص قرار بگیرد، به رضایت مردم منجر نمی‌شود.
 
اگر اشتراک داده‌ها به شکل اصولی انجام نشود اتفاقی شبیه اتفاقی که در خدمات ارزش افزوده رخ داد، به وقوع می‌پیوندد که سالانه اعداد بسیار زیادی در آن بین رد و بدل می‌شود.
 
وی ادامه داد: مگر می‌شود در بازار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی سالانه، مردم حتی یک بازیکن اصلی در این عرصه را نشناسند. زمانی که از مبارزه با کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده صحبت کردیم، طرفداران این خدمات اعلام کرده‌اند ۳۰ هزار شغل با پایان ارزش افزوده از بین خواهد رفت. اگر واقعا این تعداد شغل ایجاد شده، چطور هیچ‌کدام از مردم حتی نام یکی از این شرکت‌های ارزش افزوده را نمی‌دانند؟
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر آزادسازی داده و اشتراک‌گذاری خلاقیت‌ها به مسابقه گذاشته نشود، نتیجه ملموس نخواهد داشت، توجه به نقش هوشمندسازی در ارائه خدمات به مردم به شکل شفاف صورت بگیرد.  
 
شعار امسال جایزه جهانی خشت طلایی تهران ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور زیست‌پذیر برای همه است.  
 
روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۳ بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ملل به منظور همکاری بیشتر شهرهای مختلف جهان برای تقویت زیرساختهای شهری حکمرانی محلی و مدیریت شهری و سایر زمینه‌های حیاتی برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف انتخاب شده است.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.