تلفن همراه

گجت

November 3, 2019
11:33 یکشنبه، 12ام آبانماه 1398
کد خبر: 105422

رمزگشایی از یک قتل با بلندگوی هوشمند آمازون

 
پلیس فلوریدا امیدوار است با بررسی بلندگوی هوشمند شرکت آمازون موسوم به اکو داتس بتواند از ماجرای یک قتل به طور دقیق رمزگشایی کند.
 
به نقل از انگجت، هنوز مشخص نیست این بلندگو چه میزان اطلاعات ارزشمند را در مورد فرد مقتول در حافظه خود جای داده است، اما این ابزار از معدود شواهد بر جای مانده در صحنه قتل است.
 
بر اساس مجوزی که در اختیار پلیس فلوریدا قرار گرفته، آنان می توانند اطلاعات دو دستگاه اکو داتس را جمع آوری و بررسی کنند. در برخی موارد این دستگاه های صوتی هوشمند سر و صدای محیط اطراف را در زمان وقوع رویدادهای مشکوک ثبت می کنند.
 
در جریان یک درگیری در ماه ژوئیه بین آدام کرسپو و همسرش سیلویا کرسپو، وی در اثر عوارض زخمی که حاصل برخورد یک نیزه به سینه اش بود به قتل رسید.
 
آدام کرسپو مدعی است وقوع نیزه به سینه همسرش به صورت تصادفی رخ داده و وی نقشی در این زمینه نداشته است. در عین حال پلیس امیدوار است با کمک فناوری هوشمند الکسا که در بلندگوی اکو داتس به کار گرفته شده، دریابد که آیا این رخداد به صورت تصادفی رخ داده یا نیزه به صورت عمدی به سینه سیلویا کرسپو برخورد کرده است.
 
البته دستیابی به این اطلاعات تنها در صورتی که ممکن است که دو دستگاه بلندگوی هوشمند اکو داتس روشن بوده باشند و در غیر این صورت هیچ راهی برای کشف قطعی حقیقت وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.