تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 3, 2019
15:00 یکشنبه، 12ام آبانماه 1398
کد خبر: 105444

کیف پول الکترونیکی مشترک آپ و اسنپ رونمایی شد

کیف پول الکترونیکی مشترک اسنپ و آسان پرداخت (آپ) با نام «آسان‌ساز» برای پرداخت‌های سرویس تاکسی اینترنتی اسنپ و سفارش آنلاین غذای اسنپ فود رونمایی شد.
 
 صبح امروز (۱۲ آبان ماه) در مراسم رونمایی از این کیف پول الکترونیکی ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ با اعلام این موضوع که ۳۰ خدمت به مرور در این کیف پول ارائه خواهد شد گفت: «ارائه کیف پول الکترونیکی مشترک برای تسهیل خدمت‌رسانی به کاربران است و سرمایه‌گذاری برای این موضوع از یک سال پیش آغاز شده است.»
 
به گفته مدیران اسنپ و آپ در حال‌حاضر کاربران اسنپ و اسنپ فود می‌توانند با استفاده از این کیف پول الکترونیکی هزینه خدماتی که استفاده می‌کنند را پرداخت کنند. از سوی دیگر، با هر بار شارژ کیف پول اسنپ از سوی کاربران به همان میزان حساب کاربری آنها در اپلیکیشن آپ هم شارژ می‌شود و این موضوع به کاربران امکان پرداخت در حوزه‌های درخواست خودرو،‌ قبض‌های خدماتی، رزرو هتل و بلیت تراکنش‌های مالی را خواهد داد.
 
در این مراسم مدیرعامل اسنپ در مورد همکاری مشترک این شرکت با آسان‌پرداخت گفت: «از ابتدای فعالت خود می‌خواستیم با همکاری آپ به مناسب‌ترین راهکار پرداختی دست پیدا کنیم. در حال حاضر با راه‌اندازی کیف پول دیجیتال، کاربران می‌توانند با استفاده از یک کیف پول یکپارچه تمامی پرداخت‌های روزانه خود را مدیریت کنند.» به گفته او کیف پول الکترونیکی می‌تواند جایگزین پرداخت‌های خرد شود تا استفاده از کارت بانکی و هزینه تراکنش‌ها کاهش پیدا کند.
 
علاقبند بر این باور است که با استفاده از این کیف پول دیگر نیازی به ذخیره پول در اپلیکیشن‌های مجزا برای پرداخت نیست و با داشتن یک کیف پول واحد می‌توان تمام نیازهای روزمره در بخش پرداخت را برطرف کرد.
 
همچنین در این مراسم حامد منصوری، مدیرعامل آسان‌پرداخت هم  درباره مزایای استفاده از کیف پول الکترونیکی آسان‌ساز گفت: «امنیت بیشتر و پشتیبانی پاسخگو از مزایای اصلی کیف پول دیجیتال یکپارچه آپ و اسنپ است.»
 
به گفته او کاربران با استفاده از کیف پول الکترونیکی مشترک اسنپ و آسان پرداخت می‌توانند به طور مستقیم به حساب بانکی مشتریان متصل شوند و پرداخت‌های خود را به شکل مستقیم انجام دهند. منصوری تاکید کرد که می‌توان این کیف پول الکترونیکی را به حساب بانکی‌ متصل و آن را به میزان سقف مشخص شده شارژ کرد.
 
آسان پرداخت و اسنپ می‌خواهند کیف پول مشترک خود را به تمامی سرویس‌های اسنپ متصل کنند. آنها اعلام کردند در آینده قرار است شارژ خودکار این کیف پول الکترونیکی با همکاری ۱۱ بانک صورت گیرد و پرداخت مستقیم برای کاربران اسنپ فعال شود تا بتوانند به محض تمام شدن سفر از ماشین پیاده شوند و هزینه به صورت خودکار از کیف‌پول آن‌ها کسر شود. منصوری تاکید کرد این همان شیوه‌ای است که در سرویس تاکسی اینترنتی «Uber» هم برای پرداخت مورد استفاده قرار گرفته است. 
 
آنطور که مدیرعامل اسنپ در این مراسم اعلام کرد کیف پول الکترونیکی مشترک آنها با آسان پرداخت این امکان را به وجود می‌آورد تا پرداخت از طریق اعتباری انجام شود و نیاز به وارد کردن رمز دوم و دیگر اطلاعات پرداخت نیز وجود نداشته باشد. همچنین علاقبند با بیان این موضوع که یک‌ چهارم پرداخت‌های اسنپ به صورت آنلاین انجام می‌شود ابراز امیدواری کرد که ارائه چنین تسهیلاتی باعث افزایش بیشتر پرداخت‌ها به صورت آنلاین شود. 
 
از سوی دیگر علاقبند معتقد است استفاده از پرداخت کیوآرکدی هم مزایایی را برای راننده و هم مسافر در پی خواهد داشت. او در این مورد توضیح داد: «استفاده از کیوآرکدها قرار است جایگزین پرداخت نقدی شود. ما ساز و کاری را در نظر داریم تا مشتری بتواند پرداخت آنی داشته باشند و راننده نیز کرایه خود را در همان روز تحویل بگیرد. از طریق این کیف پول، مشتری می‌تواند با اسکن کردن کیوآرکد کرایه تاکسی را هم پرداخت کند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.