اپراتورها

تلفن همراه

November 4, 2019
14:26 دوشنبه، 13ام آبانماه 1398
کد خبر: 105482

کد را بگیر، جزئیات کلاهبرداری را ببین و شکایت کن

 
 وزیر ارتباطات قول داده بود تا هر جا که توان داشته باشد با کلاهبرداری شرکت‌های خدمات ارزش افزوده مبارزه کند . حتی اگر بگویند او قاتل و فاسد است. همین کار را هم انجام داد و شب گذشته سازوکاری را اعلام کرد که مردم بتوانند با سه حرکت از جزئیات هزینه‌ هایی که شرکت‌های "وس" طی سه سال گذشته روی دست آن‌ها گذاشته‌اند آگاه و از آن‌ها شکایت کنند.
 
 عزم وزیر ارتباطات از زمانی برای پایان دادن به «وس» (خدمات ارزش افزوده) جزم شد که حضور ستاره مربع‌ها در صدا و سیما به یک مهمانی تبدیل شد و حتی در نظرسنجی یک برنامه نیز مردم بدون این که خودشان بدانند، به عضویت یک سامانه درآمده و به یک برنامه رای داده بودند. پس از افشاگری از سوی محمدجواد آذری جهرمی، در اسفندماه سال گذشته مبارزه با این قبیل کلاهبرداری‌ها بیشتر شد.
 
وزیر ارتباطات شب گذشته به مردم اعلام کرد با گرفتن کد دستوری #۶*۸۰۰*می‌توانند از چگونگی دریافت هزینه‌های ارزش افزوده که طی این مدت توسط شرکت‌های مختلف از آن‌ها گرفته شده است، آگاهی پیدا کنند.
 
آذری جهرمی در توئیتر خود اعلام کرد که امشب، شب تلخی برای کلاهبرداران است و از مردم خواست برای این که بتواند حق آن‌ها را از این شرکت‌ها بگیرد، با گرفتن این کد از میزان پولی که از آن‌ها دریافت شده آگاهی پیدا کنند. مرحله بعدی که مجموعه وزارت ارتباطات برای افرادی که از طریق این خدمات متضرر شده‌اند بازگشت هزینه‌های اخذ شده است.
 
برای شکایت کافیست یک پیامک رایگان به سرشماره ۸۰۰۷ ارسال کنید تا روند بازگشت هزینه‌هایی که از حساب‌تان کسر شده، به جریان بیفتد و پیگیری شود.
 
با شماره‌گیری این کد می‌توانید ببینید طی سه سال گذشته، شرکت‌های ارزش افزوده چه میزان هزینه بابت خدماتی که شاید از آن‌ها حتی اطلاع هم نداشته‌اید از شما دریافت کرده‌اند. مردم می‌توانند در صورت تمایل، نام شرکت‌ها و مبالغ تفکیکی که از حساب‌شان کسر شده را درخواست کنند تا در قالب پیامک رایگان برای‌شان ارسال شود.   
 
ستاره هشتصد مربع کدی است که مدتی قبل سازمان تنظیم مقررات برای قطع پیامک‌های مزاحم خدمات ارزش‌های افزوده و تبلیغاتی اعلام کرد و اکنون نیز عدد ۶ به این کد ussd (ارسال پیام از طریق کد دستوری)  اضافه شده و قابلیت این را دارد که به کاربر اعلام کند، برای هر خدمت ارزش افزوده چه میزان پولی از او دریافت شده است. پیگیری این شکایات نیز طبعا در سازمان تنظیم مقررات به عنوان رگولاتوری این حوزه دنبال خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.