اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 5, 2019
16:36 سه شنبه، 14ام آبانماه 1398
کد خبر: 105538

فایرفاکس به زودی درخواست ارسال نوتیفیکیشن سایت‌ها را پنهان می‌کند

 
موزیلا به منظور کاهش نمایش پاپ آپ های مزاحم در مرورگر فایرفاکس، در حال ایجاد تغییراتی در نحوه ارسال درخواست نوتیفیکیشن در این مرورگر است.
 
موزیلا با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرده که در فایرفاکس 72 که ماه ژانویه سال آینده میلادی منتشر می شود، درخواست نمایش نوتیفیکیشن ها در نسخه دسکتاپ در قالب یک آیکون کوچک در نوار URL نمایش داده خواهد شد و کاربران برای مشاهده درخواست ها باید روی آن کلیک کنند. در ویرایش فعلی این مرورگر، با بازدید کردن از سایت نوتیفیکیشن بزرگی روی صفحه نمایش داده می شود.
 
 
در فایرفاکس 72، درخواست ارسال نوتیفیکیشن ها در قالب آیکونی کوچک در آدرس بار نمایش داده می شوند.
 
موزیلا در ادامه پست خود محدود کردن درخواست ارسال نوتیفیکیشن ها را عدم محبوبیت آنها در بین کاربران عنوان کرده است. نوتیفیکیشن ها روشی راحت برای ارسال آپدیت ها به کاربران پس از بسته شدن تب ها هستند، ولی تحقیقات موزیلا نشان داده حدود 99 درصد از درخواست ها توسط کاربران پذیرفته نمی شوند و 48 درصد از آنها نیز به طور آگاهانه توسط کاربران رد می شوند.
 
نوتیفیکیشن ها نه تنها اعصاب خورد کن هستند، بلکه در بسیاری از موارد توسط سایت های مخرب برای تشویق کاربر به دانلود بدافزارها و یا برای نمایش تبلیغات منحرف کننده استفاده می شوند.
 
تغییرات در نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها ماه ژانویه به مرورگر فایرفاکس اضافه می شوند. البته فایرفاکس 70 با تغییرات جزئی در چگونگی نمایش نوتیفیکیشن ها چندی پیش منتشر شد. در این ویرایش زمانی که کاربر از سایتی بازدید می کند، مرورگر به جای نمایش گزینه «Not Now»، گزینه «Never Allow» را نمایش می دهد و سایت ها دیگر نمی توانند به طور پی در پی به کاربر درخواست نمایش نوتیفیکیشن ارسال کنند.
 
فایرفاکس، اولین مرورگری است که به طور رسمی مسدود کردن ارسال نوتیفیکیشن ها را اعلام می کند. البته گوگل نیز در حال آزمایش قابلیتی مشابه برای مرورگر کروم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.