تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 8, 2019
13:26 جمعه، 17ام آبانماه 1398
کد خبر: 105602

وزیر کشور استرالیا: تروریست‌ها از ارزهای دیجیتال برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌کنند!

پیتر داتن (Petter Dutton)، وزیر کشور استرالیا در مورد استفاده تروریست‌ها از ارزهای دیجیتال برای «تأمین مالی مأموریت‌های مرگبارشان» هشدار داد.
 
به گزارش کوین تلگراف، داتن در یکی از اجلاس‌های ضد تروریسم که در شهر ملبورن در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) برگزار شد گفت که ویژگی ناشناس ماندن ارزهای دیجیتال به ‌تندروها این امکان را می‌دهد که از بررسی‌های امنیتی دقیق در امان بمانند.
 
طبق اظهارات او، افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، کارت‌های خرید یکبار مصرف، پرداخت‌های آنلاین و پلتفرم‌های تأمین سرمایه جمعی می‌تواند کانال‌های جدیدی را برای تأمین مالی تروریسم، ایجاد کند. داتن افزود: قابلیت ناشناس ماندن که توسط این فناوری‌ها عرضه می‌شود، این امکان را به تامین‌کنندگان تروریسم می‌دهد که فعالیت‌های خود را پنهان کنند.
 
داتن رهبری وزارت امور داخلی کشور را بر عهده دارد که مسئول اموری مثل مهاجرت، کنترل مرزها، امنیت داخلی و مدیریت مأمورین قانون است. او در ادامه گفت که به نظرش تمام کشورهای دنیا باید جلوتر از فناوری‌های مالی مدرن حرکت کرده و از تجربیات شرکت‌ها و افراد غیردولتی در این زمینه استقبال کنند.
 
وزیر کشور استرالیا در ادامه شمشیر انتقادات خود را به سمت بنیادهای خیریه و نهادهای غیرانتفاعی گرفت. او مدعی شد که این نهادها تبدیل به یکی از کانال‌های محبوب تروریست‌ها برای تأمین سرمایه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها حتی از این خبر ندارند که تروریست‌ها دارند از آن‌ها سو استفاده می‌کنند.
 
درخواست اخیر او از فعالان آب و هوایی و گرمایش جهانی برای پرداخت هزینه‌های پلیس برای برخورد با معترضان و مخالفت با قانون حمایت از امداد هوایی، باعث شده بود که انتقادات شدیدی در استرالیا متوجه او شود.
 
سیگال مندلکر (Segal Mandelker)، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در ماه سپتامبر و در نوزدهمین اجلاس سالانه مبارزه با تروریسم، اعلام کرد که ارزهای دیجیتال می‌تواند تبدیل به خط مقدم جنگ علیه تروریسم شود. او افزود: سازمان‌های تروریستی و حامیان و همفکران آن‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که امکان تامین و انتقال وجوه بدون ترس از ردگیری و شناسایی آن‌ها توسط مأمورین امنیتی را فراهم کند. درست است که اکثر گروه‌های تروریستی هنوز برای انتقال پول از سیستم‌های مالی سنتی استفاده می‌کنند اما استفاده از ارزهای دیجیتال بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی می‌تواند آن را به خط مقدم بعدی ما در جنگ با تروریسم تبدیل کند.
 
بنجامین دیوکنو (Benjamin Diokno)، رئیس بانک مرکزی فیلیپین هم نگرانی‌های مشابهی دارد. او هم ضمن ابراز نگرانی‌های خود در زمینهٔ پتانسیل استفاده از ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی تروریسم، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی فیلیپین (BSP) به نظارت خود بر استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور ادامه خواهد داد.
 
بانک مرکزی فیلیپین از ابتدای سال ۲۰۱۷ از صرافی‌های داخلی خواسته است درخواست خود را به عنوان شرکت‌های نقل و انتقال پول (به خارج) ثبت کنند و تمهیدات امنیتی را به کار ببرند که قوانین ضد پول‌شویی، مدیریت ریسک و حفاظت از حقوق مشتریان را به‌طور کامل پوشش داده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.