تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 9, 2019
11:15 شنبه، 18ام آبانماه 1398
کد خبر: 105612

روش درآمدزایی جدید از طریق یوتیوب

 استریمرهای پلت‌فرم «توییچ» (Twitch) و «میکسر» (Mixer) راه‌های مختلفی برای کسب درآمد فراتر از حق اشتراک دارند. یوتیوب هم روش‌های کسب درآمد خودش را دارد. مثلا اشتراک پولی و سوپر چت (کامنت‌های پولی). اما یکی از جدیدترین روش‌های کسب درآمد یوتیوب، سوپر استیکر انیمیشنی است که بازدیدکنندگان با خرید آنها می‌توانند تولیدکنندگان محتوا را حمایت مالی کنند.
تیر ماه امسال بود که گوگل اجرای آزمایشی «سوپر استیکرها» را آغاز کرد و حالا این استیکرها را رسما برای کاربران تولیدکننده محتوا در ۶۰ کشور دنیا عرضه کرده  است.   یوتیوب پک‌های استیکر را در چند زبان مختلف عرضه می‌کند که در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، کره‌ای و پرتغالی موجود هستند.  تولیدکنندگان محتوا نیز همانند سوپرچت‌ها، برای استفاده از این سوپر استیکر‌ها باید به معیارهای مد‌نظر یوتیوب رسیده باشند.  تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار کانال یوتیوب از این سوپر استیکرها بهره‌مند شده‌اند.  از آنجایی که یوتیوب با پلت‌فرم‌های میکسر و توییچ رقابت تنگاتنگی دارد، باید روش‌های درآمدی بیشتری را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد تا بتواند این افراد را همچنان در پلت‌فرم خود حفظ کند.  روز دوشنبه نیز اعلام شد که «CouRage»، یکی از استریمرهای مشهور و پرطرفدار پلت‌فرم توییچ قرارداد انحصاری را با یوتیوب به امضا رسانده است.   اگر یوتیوب نتواند روش‌های بهتر و متنوع‌تری را برای درآمدزایی در پلت‌فرم خود ایجاد کند، توانایی ادامه رقابت با توییچ و میکسر را در ادامه مسیر نخواهد داشت و راضی نگه داشتن استریمرها بیش از پیش دشوار می‌شود.  پلت‌فرم‌های میکسر و توییچ از خیلی وقت پیش استیکرهای انیمیشنی را در اختیار استریمرها قرار داده‌اند و حالا یوتیوب هم با عرضه سوپر استیکر می‌تواند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.