تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 9, 2019
12:06 شنبه، 18ام آبانماه 1398
کد خبر: 105624

یک مقام مسئول مطرح کرد؛ ۴ عامل موفقیت شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری و دریایی

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در فضای تحریم، فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی بسیار گره گشاست، گفت: نیازسنجی درست، کشف ضرورت ها، تعریف بازار و حمایت لازم از سوی دستگاه های متولی، عوامل موفقیت فعالیت شرکت های استارتاپی در این حوزه است.
 
 حسن آقای کثیری در مورد ورود استارتاپ‌ها به حوزه بندری و دریایی با توجه به ظرفیت‌های مختلف کشور در این بخش، اظهار کرد: اساسا شرکت های استارتاپی برای رفع نیازها ایجاد می شوند و فعالیت می کنند و برای ورود آن ها به حوزه بندری و دریایی در ابتدای امر باید نیازسنجی لازم صورت گیرد و در جهت رفع این نیازها با ایجاد و فعالیت استارتاپ ها اقدام کرد.
وی ادامه داد: پس از نیازسنجی در حوزه بندری و دریایی، باید به مقوله بازار در این بخش توجه و وضعیت درآمدزایی و نحوه حمایت از شرکت های نوپا جهت فعالیت در حوزه بندری و دریایی را مشخص کرد.
 
توجه به اصل بقا در بازار برای موفقیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی
 
رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برای حضور موفق استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی باید به "اصل بقای بازار" توجه داشت، گفت: زمانی که بحث صنعتی شدن مطرح شد میزان نیاز جامعه بشری به کالاهای صنعتی تا حدی بود که هر کالای تولید شده خریداری می شد و پس از این مرحله در بازار اشباع به وجود آمد و تولیدکنندگان دریافتند که باید به مواردی نظیر کیفیت، قیمت کالا، نوآوری و…به منظور بقا در بازار توجه کنند.
 
برای شروع فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی هرگز دیر نیست
 
آقا کثیری با بیان اینکه حمایت از شرکت های نوپا و کوچک استارتاپی لازمه فعالیت موفق آن ها است، اظهار کرد: برای شروع فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی هرگز دیر نشده است و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان صرفه نیازهای عامه را مدنظر قرار داده اند به طور حتم توجه به بازار حوزه بندری و دریایی در کشور با توجه به ظرفیت های موجود می تواند موفقیت آمیز باشد.
 
ضرورت حمایت لازم از سوی دستگاه های مختلف برای فعالیت استارتاپ ها
 
وی ادامه داد: پس از نیازسنجی و تعریف بازار فعالیت برای شرکت های استارتاپی در حوزه بندری و دریایی باید حمایت لازم از سوی دستگاه های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، صندوق نوآوری و شکوفایی و…مدنظر قرار گیرد و به ظرفیت هایی از جمله قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه شود.
 
رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تضمین خرید می تواند به عنوان بخشی از حمایت های مدنظر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: به طور حتم در صورت نیازسنجی درست، کشف ضرورت ها و حمایت های مختلف که حمایت های مالی صرفا بخش کوچکی از آن است می توان در راستای فعالیت شرکت های استارتاپی که قصد ورود به حوزه بندری و دریایی را دارند موفقیت آمیز عمل کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.