تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 11, 2019
14:09 دوشنبه، 20ام آبانماه 1398
کد خبر: 105716

لزوم ایجاد کارخانه‌های دُرشت مقیاس دانش‌بنیان

 
 معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد به عنوان یکی از سیاست‌های فراگیر در کشورهای توسعه‌یافته نام برد و گفت: باید کم‌کم به سمت ایجاد کارخانه‌های دُرشت مقیاس دانش‌بنیان حرکت کنیم.
 
حشمت‌الله عسگری در جلسه بررسی مشکلات پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به محصولات و تولیدات مبتنی بر دانش روزاظهار کرد: استقرار و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از مباحث روز دنیاست و در کشور و استان ما نیز در سالیان اخیر توجه ویژه‌ای به این بخش شده است.
 
وی بر لزوم برداشتن گام‌های بلندتری در این حوزه تاکید و تصریح کرد: باتوجه به توجه ویژه به حوزه‌های علمی و دانش‌بنیان، در استان سمنان نیزباید با بهره‌گیری مناسب از این فرصت، کم کم به سمت راه‌اندازی کارخانه‌های دُرشت مقیاس دانش‌بنیان و تولیدات انبوه گام برداریم.
 
معاون استاندار سمنان از پارک علم و فناوری استان سمنان به عنوان یک مجموعه پویا، فعال و شاداب نام برد و افزود: طرح‌ها و برنامه‌های خوب و امیدبخشی طی سالیان اخیر در مجموعه پارک علم و فناوری استان صورت گرفته است.
 
وی حمایت ویژه از محصولات تولیدی واحدهای مرتبط با پارک فناوری استان را ضروری خواند و گفت: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولاتی که بنای آنها بر پایه ایده و علم صاحبان اندیشه شرکت‌ها مرتبط با پارک‌های علم و فناوری است، حمایت جدی و ویژه کنیم.
 
دکتر عسگری حمایت همه‌جانبه از کسانی که به انحاء مختلف گره از مشکلات استان و کشور باز ‌می‌کنند را تکلیف شرعی و قانونی مسوولان ارزیابی و اضافه کرد: استانداری سمنان از فعالیت مجموعه‌های علمی و فناورانه حمایت می‌کند.
 
وی خواستار ارتباط گسترده‌تر پارک علم و فناوری استان با نخبگان و صاحبان ایده شد و گفت: گستره پوشش فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان باید سراسر استان را به صورت ویژه‌تر و محسوس در بر گرفته و شبکه ارتباطی این مرکز با صاحبان ایده و کسانی که می‌توانند با در اختیار گذاشتن فرصت‌های مطلوب، تولید محصول کنند، برقرار شود.
 
معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به پویایی موجود در مجموعه‌های علمی و فناورانه خاطرنشان کرد: گاهی واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند به دلیل نداشتن پویایی لازم از مسیر خود خارج و عمر اقتصادی آنها پایان می‌یابد، اما شرکت‌های دانش بنیان به واسطه پویایی، تولید علم و بهره‌گیری از روش‌های نوین تغییر روش داده و به صورت مستمر خود را به روز می‌کنند.
 
عسگری با بیان اینکه ماهیت شرکت‌های دانش بنیان، پویا بودن و فعالیت مستمر واحدهای تحقیق و توسعه در آنها است تاکید کرد: واحدهای تحقیق و توسعه باید به عنوان مغز متفکر شرکت‌های دانش‌بنیان، به صورت مستمر به تولید علم پرداخته و این معلومات را در اختیار شرکت های تولیدی زیر مجموعه خود در جهت تولید محصولات قرار دهند.
 
وی با اشاره به مشکل تخصیص اعتبارات به پارک علم و فناوری استان گفت: منابع و ظرفیت‌های متعددی در قانون بودجه وجود دارد که به دلیل پراکنده بودن به خوبی از آنها استفاده نمی‌شود.
 
معاون استاندار سمنان همچنین بر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی ستاد راهبردی در راستای حمایت بیشتر از پارک علم و فناوری استان تاکید و اظهار کرد: تلاش می کنیم که در آینده نزدیک این ستاد راه‌اندازی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.