بازار سرمایه

November 12, 2019
12:10 سه شنبه، 21ام آبانماه 1398
کد خبر: 105754

افزایش درآمد ۳.۵ برابری «تپسی» پس از سرمایه‌گذاری «سپ»

مدیرعامل شرکت «سپ» پیش‌بینی کرد میزان تراکنش‌های این ارائه‌دهنده خدمات پرداخت طی سال جاری به حدود ۵ میلیارد تراکنش برسد و مدیرعامل شرکت «تپسی» فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند نیز تاثیر کوتاه مدت سرمایه‌گذاری سپ در تپسی را در افزایش ۳.۵ برابری درآمد این شرکت از ابتدای سال‌جاری تا کنون دانست.
 
 همکاری پرداخت الکترونیک سامان در انتشار کتاب «اقتصاد اشتراکی» و همچنین سرمایه‌گذاری‌اش در تپسی به عنوان کسب‌وکاری که بر پایه اقتصاد مشارکتی فعالیت می‌کند موجب شد تا مدیرعامل سپ، تپسی و رئیس هیات مدیره موسسه تراکنش برای توضیح اقتصاد مشارکتی دور یک میز بنشینند.  
 
مدیرعامل پرداخت الکترونیکی سامان در این مراسم که با عنوان رونمایی از کتاب اقتصاد اشتراکی برگزار شده بود گفت: «تعداد تراکنش‌های پرداخت الکترونیک سامان به ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تراکنش رسید که امسال این میزان تراکنش  افزایش قابل توجهی خواهد داشت.»
 
او با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از سوی شاپرک اعلام کرد: «طبق گزارش این شرکت «سپ» بیشترین رشد را در سال ۹۷ از میان سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) داشته است.»
 
مدیرعامل سپ در این جلسه به برنامه این شرکت تا سال ۱۴۰۰ و نقش شرکت‌های استارت‌أپی در اجرایی شدن این برنامه اشاره کرد و در ادامه فرید ستاره، معاون تحقیق و توسعه سپ گفت: «این شرکت تا کنون با ۱۳ استارت‌آپ به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری کرده چرا که معتقدیم تمامی کارها را ما نباید انجام دهیم بلکه باید فعالیت‌ها را با مشارکت سایر بخش‌های اقتصادی کشور به سرانجام رساند.»
 
مدیرعامل تپسی نیز در این مراسم به خصوصیات کشورهایی که اقتصاد مشارکتی در آن کشورها موثر است اشاره کرد و ایران، هند و پاکستان را از جمله آن کشورهایی دانست. میلاد منشی‌پور گفت: «در این کشورها دارایی محدود است و همیشه مشکل سرمایه‌گذاری وجود دارد از همین رو می‌توان برای توسعه از اقتصاد مشارکتی بهره برد.»
 
او در پاسخ که سرمایه‌گذاری سپ در این شرکت تا چه میزان در توسعه و رشد آن موثر است گفت: «تاثیر استراتژیک سرمایه‌گذاری در یک بازه بلند مدت مشخص می‌شود اما برای این دوره زمانی می‌توانم به رشد ۳.۵ برابری درآمد تپسی اشاره کنم. چنین رشدی در صنایع دیگر قابل مشاهده نیست.»
 
فرید ستاره نیز در مورد سرمایه‌گذاری سپ در تپسی گفت: «باید توجه داشت که وقتی به سرمایه‌گذاری سپ در تپسی یا استارت‌آپ‌های دیگر اشاره می‌شود فقط سرمایه‌گذاری خاص سپ نیست، ما یک سوپرمارکت مالی با ۲۲ شرکت فعال هستیم و در حوزه‌های مختلف از جمله بیمه، صرافی و کارگزاری خدمات خود را در تمام بخش‌های مختلف در اختیار آن شرکت از جمله تپسی می‌گذاریم.»
 
مدیرعامل سپ، حسین واعظ قمصری نیز در پاسخ به سوالی که آیا این شرکت در همکاری با تپسی برنامه‌ای برای ارائه کیف‌پول الکترونیکی خاص دارد فقط به پاسخ بله اکتفا کرد و گفت درآینده توضیح بیشتری ارائه خواهند داد؛ چرا که مدل کیف‌پولی که از سوی سپ ارائه می‌شود با سایر کیف‌پول‌های بازار متفاوت خواهد بود.
 
منشی‌پوردر پاسخ به این سوال که چه تعداد از کرایه‌های تاکسی به صورت آنلاین و الکترونیکی پرداخت می‌شود گفت: «برآوردهای ما نشان می‌دهد که در حدود ۲۵ درصد تا ۳۵ درصد کرایه‌های تاکسی به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.»
 
در این مراسم رضا قربانی، رئیس هیات مدیره موسسه تراکنش با اشاره به دلایل انتشار کتاب «اقتصاد اشتراکی» گفت: «این کتاب یکی از اولین کتاب‌هایی است که در این حوزه منتشر شده است، این مفهوم حتی در کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان نیز مفهوم جدیدی است و هنوز برسر واژه‌گزینی آن نیز با یکدیگر به تفاهم‌ نرسیده‌اند.»
 
او ادامه داد: «با توجه به اینکه ما از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد پلتفرمی رسیده‌ایم و به صورت ناگهانی با یکسری اپلیکیشن روی گوشی‌های خود مواجه شدیم این کتاب می‌تواند تاثیری در آشنایی ما با این مدل اقتصاد داشته باشد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.