تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 12, 2019
12:19 سه شنبه، 21ام آبانماه 1398
کد خبر: 105756

مدیرعامل دیجی‌کالا: ۹۰ درصد خرده‌ فروشی آنلاین کشور در اختیار ماست

 
مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد ۲۰ میلیون نفر به شکل ماهانه به این فروشگاه اینترنتی سر می‌زنند و تنوع کالایی در دیجیکالا به بیشتر از ۱.۷ میلیون کالا رسیده است. براساس اظهارات حمید محمدی تنوع محصولات این مارکت‌پلیس غیرقابل مقایسه با بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فیزیکی ایران است و حالا ۹۰ درصد از خرده‌ فروشی آنلاین کشور در اختیار این مارکت‌پلیس است.
 
حمید محمدی در سومین گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا که شب گذشته (۲۰ آبان ماه) برگزار شد، آمار و ارقامی از وضعیت فروش فروشندگان در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا و استقبال مشتریان از آن ارائه داد. براساس آمار محمدی در ایران سهم‌ خرده فروشی آنلاین از کل بازار خرده فروشی در جهان بین یک تا دو درصد است. او در این مورد توضیح داد: «سهم خرده فروشی آنلاین در کشورهای مختلف جهان نسبت به حجم کل خرده‌فروشی در این کشورها متفاوت است. برای مثال این حجم در چین ۲۴ درصد، آمریکا ۱۵.۴ درصد، بریتانیا ۲۰.۶ درصد، کره جنوبی ۱۳.۴ درصد، آلمان ۱۲.۹ درصد، نروژ ۱۲.۷ درصد، ترکیه ۴.۷ درصد و ایران ۱ تا ۲ درصد است.»
 
محمدی ادامه داد: «سهم یک تا دو درصدی ایران همانقدر که جای تاسف دارد، به همان اندازه نیز نشان از پتانسیل بالای رشد این صنعت در ایران است و می‌توانیم کارهای زیادی برای رشد این عدد انجام دهیم.»
 
محمدی همچنین درمورد تنوع محصولی در این فروشگاه بیان کرد: «تنوع کالایی در دیجیکالا به بیشتر از ۱.۷ میلیون کالا رسیده است که ۵۴۰ هزار محصول فقط در نیمه اول امسال به این فروشگاه اضافه شده‌اند. این تنوع غیرقابل مقایسه با بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فیزیکی ایران است.»
 
او همچنین اعلام کرد: « ۲۳ میلیون تومان متوسط ماهنامه فروش هر فروشنده فعال است و یکی از فروشندگان این مارکت پلیس در عرض یک ماه رکورد زد و فروشش به ۲۰ میلیارد تومان رسید.»
 
محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فروش محصولات دیجی‌کالا در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: «دیجی‌کالا محصولات خود را به ۱۱ هزار و ۱۳۲ روستا در سراسر ایران ارسال می‌کند. دورترین روستا «پسابندر» در چابهار که یک دسته بازی به آنجا ارسال شده است.»
 
او در ادامه مراسم نقش فروشندگان را در خلق تجربه خوشایند خرید برای مشتری پررنگ دانست و گفت: «بین ۹۰ تا ۹۵ درصد از تنوع کالایی ارائه شده در این فروشگاه از طریق فروشندگان مارکت‌پلیس است. به همین خاطر فروشندگان نقش به‌سزایی در خلق تجربه خوشایند خرید در مشتری دارند.»
 
او در ادامه افزود: «براساس آمارها متوسط رضایت مشتریان دیجی‌کالا از کیفیت کالاها ۸۱ درصد است. نرخ میزان کالای تقلبی یک صدم درصد، متوسط بازگشت کالا توسط مشتریان هفت دهم درصد و نرخ عدم تامین کالا ۳۵ دهم درصد است. البته از این روند راضی نیستیم و باید شرایط مطلوب شود.»
 
به گفته محمدی شرایط مطلوب دیجی‌کالا این است که نرخ رضایت مشتریان ۱۰۰ درصد و نرخ میزان کالای تقلبی، بازگشت کالا و عدم تامین کالا صفر شود. به اعتقاد هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا ایجاد شرایط مطلوب کار سختی است اما غیرممکن نیست.
 
محمدی از هدف‌گذاری‌ تیم دیجی‌کالا تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: «ما تا سه سال آینده اهداف خود را تعیین کردیم. ۴٠ میلیون مشتری فعال و داشتن بهترین قیمت در مقایسه با بازارهای آفلاین و آنلاین از اهداف ما است و این اهداف دور از انتظار نیست.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.