تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

November 12, 2019
16:10 سه شنبه، 21ام آبانماه 1398
کد خبر: 105771

اپل زمان عرضه هدست واقعیت افزوده و عینک هوشمند را اعلام کرد

 
 اپل در نظر دارد اولین هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کرده و پس از آن در سال ۲۰۲۳ گجتی کوچک‌تر مانند عینک‌های معمولی AR را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
ورود اول به دنیای واقعیت افزوده مدت زیادی است که سر زبان‌ها افتاده است به خصوص که بسیاری از افراد، تکنولوژی AR و VR را آینده دنیای موبایل می‌داند. با این حال تاریخ دقیق عرضه این هدست واقعیت افزوده مشخص نشده ولی تحلیلگران روی سال ۲۰۲۰ اتفاق نظر دارند. از همین رو سایت «The Information» بر اساس ارائه‌هایی که در ساختمان مرکزی اپل مشاهده کرده است، می‌گوید نباید انتظار عرضه این هدست‌ را زودتر از سال ۲۰۲۲ داشته باشیم.
 
علاوه بر زمان احتمالی، این سایت از جزئیات و طراحی هدست واقعیت مجازی اپل نیز اطلاعاتی را منتشر کرده است. بنا بر اطلاعات این وب سایت، اپل نام اولیه این محصول را N301 گذاشته و به نظر می‌رسد طراحی مشابه اکیلوس کوئست داشته باشد. این هدست، قابلیت‌های AR و VR را دارد و به کمک دوربین‌های خارجی، نقشه محیط اطراف را به دست می‌آورد. همچنین گفته می‌شود که این هدست، نمایشگری با رزولوشن بالا برای نمایش اطلاعات به کاربر و همچنین برای ادغام المان‌های واقعیت افزوده با دنیای واقعی را دارد.
 
با توجه به اطلاعاتی که کارمندان اپل از این گجت دریافت کرده‌اند، قرار است این کمپانی از سال ۲۰۲۱ همکاری خود با توسعه‌دهندگان برای تولید برنامه برای این هدست را شروع کند. با این حال پس از ساخت این هدست بزرگ، اپل قصد دارد سال بعد آن نیز عینکی کوچک‌تر با قابلیت AR به بازار عرضه کند. گزارش The Information خبر از یک نسخه آزمایشی با شباهت بسیار به عینک‌های گران‌قیمت می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که دسته‌های این عینک کمی ضخیم‌تر از حالت معمول است تا باتری و چیپست‌های مورد نیاز در آن قرار گیرند.
 
علاوه بر این اپل در نظر دارد تا لنز‌های استفاده شده در این عینک را به گونه‌ای طراحی کند که در هنگام مشغول بودن کاربر آن، تاریک شوند تا اطرافیان متوجه استفاده کاربر از ویژگی‌های این عینک‌ها بشوند. همچنین بلومبرگ می‌گوید که هدف این دو گجت، بیشتر روی بازی، تماشا کردن ویدیو و جلسه‌های مجازی است. همچنین هر دو هدست واقعیت افزوده از سنسور جدید 3D استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد نوع پیشرفته‌تر Face ID باشد.
 
اپل در نظر دارد ابتدا از این سنسور، در آیپد پرو سال جدید استفاده کند و سپس آن را به آیفون‌های سال ۲۰۲۰ بیاورد تا در نهایت استفاده از آن در هدست واقعیت افزوده خود را شروع کند. با این حال به نظر می‌رسد که اپل عزم خود را جزم کرده است تا شروعی قدرتمند در این بازار داشته باشد. با توجه به این که هدست‌های واقعیت افزوده و عینک‌های مشابه چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفته‌اند، این اقدام اپل که عرضه آن‌ها را چند سالی عقب بیاندازد، هوشمندانه خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.