تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 13, 2019
11:36 چهارشنبه، 22ام آبانماه 1398
کد خبر: 105788

ماهانه ۵۰ میلیون تراکنش قلابی انجام می‌شود

 مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در جلسه رونمایی از کتاب «اقتصاد اشتراکی» مطرح کرد: به طور متوسط ماهانه نزدیک به ۵۰ میلیون تراکنش قلابی در برخی از شرکت‌های پرداخت انجام می‌شود.
 حسین واعظ قمصری در نشست خبری که روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ با حضور میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی، فرنود حسنی مدیر روابط عمومی بانک سامان و برخی از معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد، ضمن تاکید بر رقابت سالم و حرفه‌ای، تصریح کرد: در گروه مالی سامان اولین استراتژی ما سلامت کار است، هیچ جا کار خطا نکرده‌ایم هرجا هم کار خطا بوده به رگولاتور منتقل کرده‌ایم و گفته‌ایم که در این چرخه پرداخت برخی از دوستان خطا می‌کنند. به همین دلیل از رگولاتور خواهش کردیم که این موضوع را بررسی کنند، در اولین قدم در جلسه معارفه معاون IT بانک مرکزی وقتی مهم‌ترین معضل شرکت‌های PSP را جویا شدند ما چگونگی محاسبه و پرداخت کارمزد را مطرح کردیم و گفتیم؛ اگر این موضوع به طریقی حل شود کلی از این مشکلات حل می شود که به نظر می رسد در این راه تلاش‌هایی در حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» مبنی‌بر راهبرد شرکت در حمایت از استارت‌آپ‌ها نیز اعلام کرد: سرمایه‌گذاری، حمایت و همکاری با استارت‌آپ‌هایی که در زمینه مالی (Fin Tech) فعالیت دارند، یکی از راهبردهای اصلی شرکت در سال‌های گذشته بوده است.
 
قمصری با بیان اینکه ۱۶ سال از تاسیس شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش می‌گذرد، گفت: هم‌اکنون دومین شرکت در ایران و نوزدهمین شرکت در جهان از نظر حجم تراکنش هستیم. در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تراکنش در این مجموعه انجام شد که امیدواریم این رقم امسال به نزدیک ۵ میلیارد برسد. در ادامه این مراسم میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی، ضمن تشریح مفهوم اقتصاد اشتراکی گفت: گسترش اینترنت اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری اقتصاد اشتراکی است. با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران و معضل همیشگی کمبود نقدینگی، مدل اقتصاد اشتراکی برای کشورهایی مانند ایران بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. وی افزود: به‌عنوان مثال شرکت Airbnb (وب‌سایت کرایه هتل و اقامتگاه) توانست در مدت کوتاهی با استفاده از این ساختار اشتراکی نزدیک به ۵ میلیون اتاق برای سرویس‌دهی به مشتریان خود ارائه کند. این در حالی است گروه‌های بزرگ هتلداری نظیر ماریوت، تنها ۳ تا ۴ میلیون اتاق در اختیار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.