رگولاتوری

November 14, 2019
11:58 پنجشنبه، 23ام آبانماه 1398
کد خبر: 105819

بررسی وضعیت ارتباطی استان مرکزی در سفر رئیس رگولاتوری

 
نشست بررسی مشکلات ارتباطی استان مرکزی با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات و برخی از مدیران این سازمان و اپراتورهای ثابت و سیار در اراک برگزار شد.
حسین فلاح جوشقانی در این نشست گفت: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی و کریدور اصلی ارتباط زیرساختی غرب و جنوب غرب کشور با پایتخت است و از نظر شاخص توسعه یافتگی ICT رتبه هشتم را در بین ۳۱ استان کشور داراست.
وی در تشریح وضعیت شاخصهای شبکه تلفن ثابت این استان افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان ۴۰ درصد است و ۹۲ درصد از روستاهای استان مرکزی دارای ارتباط تلفن ثابت هستند.
فلاح جوشقانی اظهار کرد: تمامی ۳۳ شهر استان مرکزی تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه هستند. اپراتور تلفن همراه به ترتیب ۹۴ درصد و ۵۴ درصد، ایرانسل ۷۹ درصد و ۴۸ درصد و رایتل ۴۴ درصد از جاده‌های اصلی و فرعی و جاده‌های ریلی را از نظر ارتباطی پوشش داده‌اند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت ارتباطات روستائی استان مرکزی تصریح کرد: هزار و ۱۱۷ روستا دارای ارتباط هستند و طرح رومینگ بین اپراتوری به صورت ۱۰۰ درصدی در روستاهای این استان اجرا شده است.
در این نشست وضعیت پوشش تلفن همراه در شهرها و جاده ها، ضریب نفوذ تلفن ثابت و میزان تقاضا در این زمینه، وضعیت ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاها و میزان تحقق تعهدات پوششی اپراتورهای ثابت و سیار در این استان بررسی شد.
 
همچنین در حاشیه برگزاری این نشست در دیدار رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و معاون عمرانی استانداری استان مرکزی مشکلات فی مابین اپراتورها با سایر دستگاههای اجرائی در سطح استان مانند شهرداری ها و دستگاههای تامین کننده زیرساختهای برق، جاده و تامین امنیت مطرح شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.