اپراتورها

تلفن همراه

November 14, 2019
13:04 پنجشنبه، 23ام آبانماه 1398
کد خبر: 105835

پیشروی به سوی «شهر هوشمند» عملیاتی می‌شود

نشست مشترک شهردار تهران و مدیرعامل ایرانسل برگزار شد و مباحث مرتبط با هوشمندسازی شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت؛ تفاهم‌نامه‌ای در زمینه هوشمندسازی شهر تهران بین ایرانسل و شهرداری به امضا خواهد رسید.
 
 
 عصر سه شنبه، ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸ نشست مشترکی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران و دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در محل کار شهردار تهران برگزار شد.
 
در این نشست که جمعی از مدیران شهرداری و ایرانسل نیز در آن حاضر بودند، مدیرعامل ایرانسل ضمن ارائه گزارشی درباره ظرفیت‌های شبکه و خدمات ایرانسل، در زمینه برنامه‌ریزی برای همکاری‌های آتی در خصوص ایجاد و گسترش شهر هوشمند، با شهردار تهران گفت‌وگو کرد.
 
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص ارائه پلتفرم‌هایی در زمینه شبکه اینترنت اشیاء (IoT) و شهر هوشمند گفت: «ایرانسل با ظرفیتی که دارد می‌تواند راهکارهای متنوعی در حوزه‌های زیرساختی و ارائه خدماتِ هوشمندسازی شهر، ارائه دهد، تا شهروندان از یک سو و برنامه ریزان شهری از سوی دیگر، شاهد نتایج مطلوب آن باشند».
 
همچنین با تأکید دو طرف بر نیاز به پیشروی در گسترش تکنولوژی‌های جدید و تأثیر آن بر تجربه باکیفیت‌تر زندگی توسط شهروندان، درباره پیاده‌سازی زیرساخت مورد نیاز شبکه ۵G در تهران توسط ایرانسل گفت و گوهایی صورت گرفت.
 
شهردار تهران نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و خدمات ایرانسل تأکید کرد: «هر کاری برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز ۵G و شهرهوشمند، به مصلحت شهروندان است، باید ایجاد شود و ما امید داریم ایرانسل به ما در این زمینه کمک کند».
 
حناچی همچنین ادامه داد: «هوشمندسازی در شرایط بحران و در شرایط عادی به شهر کمک می‌کند و از جنبه‌های گوناگون، از زیباسازی گرفته تا خدمت رسانی و تفکیک پسماندها، نیازهای شهر را تأمین خواهد کرد».
 
وی همچنین گفت: «اینکه اپراتورهای بزرگ مثل ایرانسل به مدیریت شهری کمک می‌کنند، امری ثابت شده است و ما هم بنا داریم در دو حوزه زیرساختی و خدماتی، از خدمات ایرانسل بهره ببریم».
 
شهردار تهران و مدیرعامل ایرانسل در این نشست مشترک، جوانب مختلف انعقاد تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری‌های متقابل را بررسی و نهایی کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.