رسانه‌های اجتماعی

November 15, 2019
11:46 جمعه، 24ام آبانماه 1398
کد خبر: 105845

شبکه اجتماعی WT:Social جایگزین فیس بوک و توییتر می شود؟

 
 یکی از بنیان گذاران ویکی پدیا قصد دارد تا نشریه Wikitribune را مجددا و تحت عنوان شبکه اجتماعی WT:Social راه اندازی کند.
 
جیمی ویلز، یکی از بنیان گذاران ویکی پدیا است که دو سال پیش نشریه آنلاین Wikitribune را راه اندازی کرد. ظاهرا هدف از ایجاد این نشریه، به اشتراک گذاشتن داستان ها و حوادث واقعی توسط گزارشگران و شهروندان معمولی بوده است. با این حال Wikitribune هیچگاه نتوانست موفقیت لازم را به دست آورد. حال خبر رسیده که ویلز قصد دارد تا با اعمال چند تغییر کوچک، این نشریه را مجددا و تحت عنوان WT:Social راه اندازی کند. اما آیا پلتفرم جدید می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی معروف نظیر فیس بوک و توییتر شود؟
 
 
WT:Social به کاربران اجازه می دهد تا مقالات و اخبار مختلف را منتشر کنند. اما جالب است بدانید که هزینه های مربوط به این شبکه اجتماعی نه از طریق تبلیغات، بلکه به وسیله کمک های مردمی تامین می شود. ویلز در مصاحبه ای با Financial Times چنین می گوید:
 
روش کاری بسیاری از شرکت های وابسته به شبکه های اجتماعی کاملا بر پایه تبلیغات است و این موضوع می تواند مشکل ساز باشد. چراکه معمولا برنده واقعی در این میان، محتوای ضعیف و بی کیفیت خواهد بود.
 
الگوریتم فیس بوک و توییتر به گونه ای نوشته شده که به محض ورود به برنامه، پست هایی با تعداد لایک یا کامنت بالا برای کاربر ظاهر می شود. اما طراحان شبکه اجتماعی WT:Social در نظر دارند تا ابتدا لینک های جدید را در معرض دید کاربر قرار دهند. البته گزینه ای تحت عنوان upvote نیز در آینده به این پلتفرم اضافه می شود.
 
ظاهرا WT:Social با حذف افراد و عاملین نامطلوب، از انجمن های کوچک و نوپا نیز حمایت می کند. گفته می شود که در آینده عضویت در این شبکه اجتماعی به صورت رایگان صورت می گیرد. اما در حال حاضر افراد یا باید در فهرست انتظار باقی بمانند و یا با معرفی دوستان خود و اهدای مبلغی ناچیز، حق عضویت در این برنامه را به دست آورند. WT:Social اکنون تنها 50 هزار نفر کاربر آنلاین دارد. اما هدف ویلز، رسیدن به رقم 500 میلیون است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.