اپلیکیشن

تلفن همراه

November 15, 2019
12:23 جمعه، 24ام آبانماه 1398
کد خبر: 105850

“گوگل‌ مپس” نام مکان‌ها را به زبان محلی می‌گوید

 
گوگل با بروزسانی برنامه "گوگل مپس" ویژگی‌ اعلام نام مکان‌ها به زبان محلی را به این برنامه افزوده است.
 
به نقل از انگجت، زمانی‌که به کشورهای خارجی سفر می‌کنیم، زیاد از برنامه‌های مسیریابی استفاده می‌کنیم زیرا این برنامه‌ها برای پیدا کردن مقصد ما بسیار مفید هستند.
 
ولی یکی از مشکلات سر راه این است که نمی‌توانیم به زبان آن منطقه نام آن مکان را بگوییم.
 
به این دلیل گوگل به کمک ما آمده است. در این راستا در حال بروزرسانی "گوگل مپس" برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS است تا برنامه، نام مکان‌های مختلف را به زبان همان منطقه اعلام کند.
 
به این ترتیب کاربر می‌تواند راننده را به هر مقصدی که در نظر داشت هدایت کند. به عنوان مثال وی را به یک مرکز فرهنگی در ژاپن ببرد یا به یک کافه در اسپانیا.
 
از طرفی دیگر اگر کاربر چیزی بیشتر از این ترجمه نیاز داشت، یک لینک مستقیم به برنامه "گوگل ترنسلیت"(Google Translate) وجود دارد تا وی به ترجمه کلمات بیشتری دسترسی پیدا کند.
 
ویژگی‌ ترجمه در گوگل مپس در ماه نوامبر به گوشی‌ها راه می‌یابد و در مراحل اولیه برای تمامی زبان‌ها قابل استفاده نیست.
 
گوگل برای شروع این بروزسانی ۵۰ زبان را به گوگل‌مپس اضافه کرده است.
 
بنابراین با این ویژگی کاربران زمان کمتری را برای پیدا کردن مکان‌های مورد نظر خود در کشورهای غریبه صرف می‌کنند و در عوض برای بازدید از این مناطق وقت بیشتری پیدا می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.