تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 15, 2019
12:29 جمعه، 24ام آبانماه 1398
کد خبر: 105852

رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق : هزار مگاوات ظرفیت برای ماینرها را تضمین می‌کنیم

 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق با حضور در پنل ماینینگ کنفرانس مدیریت دانش، بلاک چین و اقتصاد وعده داد که هزار مگاوات ظرفیت بدون آنکه فشاری به شبکه وارد شود، در اختیار ماینرها قرار می‌دهد.
 
سیداحسان صدر در ابتدای پنل با اشاره به ارزش تراکنش‌های روزانه بیت کوین و مبادلات اقتصادی کشور اعلام کرد که می‌توان از این بستر برای رفع تراکنش‌های ارزی کشور استفاده کرد.
 
صدر با عنوان اینکه اقتصاد کشور در حال حاضر در بحران قرار دارد، ریشه‌های این بحران را عدم توانایی در انتقال پول و محدود شدن ارزآوری و درآمد ارزی کشور دانست.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان در ادامه صحبت‌های خود گفت که طبق اطلاعاتی که به دست او رسیده، کشور توانایی این را دارد که حدود حداکثر ۳۰ درصد از ماینینگ دنیا را تصاحب کند: به من اطلاع دادند ظرفیت برقی که از مزارع بیت کوین در جاهای مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند چیزی در حدود ۶ تا ۷ هزار مگاوات است. در افق توسعه اگر ما بین ۲۰ الی ۳۰ درصد این بازار را بگیریم مفهومش چیزی در حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی‌ است. من از طرف انجمن نیروگاه های تولید پراکنده به شما تعهد می‌دهم ما نهایتا ۱۰۰۰ مگاوات از این مقدار را در صورت سیاست‌گذاری صحیح درحوزه گاز یا عامل اولیه انرژی می‌توانیم تامین کنیم. این مقدار را تولید می‌کنیم بدون اینکه به صنعت برق کشور فشاری بیاید و این هدف را ظرف ۲ سال تامین می‌کنیم.
 
صدر با اشاره به اینکه چشم‌انداز روشنی برای صادرات عادلانه گاز وجود ندارد، ادامه داد: اگر با سیاست‌گذاری صحیح و چشم داشت نداشتن به اینکه این گاز حتما برای کشور باید تبدیل به دلار شود، اجازه بدهید نیروگاه های جدید ایجاد بشوند و برق ماینرها را تامین کنند به اقتصاد مملکت کمک می‌شود. اگر این اتفاق بیافتد سالانه حدود ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور خواهد داشت که به صادرات فولاد بسیار نزدیک است. این اعداد معنی‌دار هستند یعنی به لحاظ استراتژیک این صنعت می‌تواند برای کشور معنی‌دار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.