تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2019
11:51 شنبه، 25ام آبانماه 1398
کد خبر: 105869

مدیرعامل تپ‌سی: اختلاف قیمت سوخت تاکسی‌های اینترنتی به حساب راننده واریز می‌شود

تاکسی‌های اینترنتی براساس میزان پیمایش رانندگان خودروها به آنها سهمیه سوخت می‌دهند و اختلاف قیمت سوخت سهمیه‌ای و آزاد در پایان ماه به حساب راننده واریز می‌شود.
 
 اسنپ و تپسی با انتشار بیانیه‌ای به راننندگان خود اعلام کردند از ۲۴ آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس کارکرد ماهانه، به قیمت دولتی محاسبه و ما به‌التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می‌شود. همچنین به گفته این دو شرکت، قیمت کرایه تاکسی در این سامانه‌ها با افزایش روبرو نخواهد بود. در زمان ابلاغ دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به صورت غیررسمی اعلام شده بود که ذیل قرارداد تاکسی‌های اینترنتی و شهرداری‌ها در صورت سهمیه‌بندی بنزین، به آنها به صورت خاص سهمیه اختصاص داده خواهد شد. 
 
میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در پاسخ به سوال پیوست که در حال حاضر بر چه اساسی سهمیه سوخت به رانندگان اختصاص می‌دهند گفت: «پیمایش رانندگان در طول ماه رصد می‌شود و در پایان ماه اختلاف قیمت سوخت آزاد و سهمیه به حساب رانندگان واریز خواهد شد.» به گفته او تمام این فعالیت‌ها زیرنظر وزارت کشور انجام می‌شود.
 
منشی پور در توییتی اعلام کرده بود شب گذشته برای آنها شب پر استرسی بوده و آنها در حال تعامل با بخش‌های مختلف دولت برای انجام کارها بودند. 
 
شب گذشته (پنجشنبه ۲۳ آبان ماه) شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است. در این اطلاعیه آمده است که استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی امکان‌پذیر است. این اطلاعیه تاکید کرده کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت آنها محفوظ است. 
 
در بند دیگری از این اطلاعیه درباره تاکسی‌های اینترنتی آمده است که: «برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ‌سی) مشروط بر آن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت.» 
 
به نظر می‌رسد، اجرای دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و انعقاد قرارداد با شهرداری‌ها که مهرماه امسال منتشر شد، با در نظر گرفتن مساله سهیمه‌بندی سوخت هم بوده است. زیرا راه‌اندازی سامانه سماس هم می‌تواند به رصد پیمایش رانندگان خودروهای تاکسی‌های اینترنتی و اختصاص سهمیه به آنها کمک کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.