اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 16, 2019
12:14 شنبه، 25ام آبانماه 1398
کد خبر: 105875

گوگل، شیلی را با یک کابل به آمریکا وصل کرد

شرکت گوگل شبکه اینترنت آمریکا را از طریق یک کابل موسوم به "کوری"(Curie) در زیر اقیانوس به کشور شیلی متصل کرد تا به زودی پهنای باند ۷۲ ترابیت بر ثانیه را فراهم کند.
 
به نقل از انگجت، "کوری" نام یک کابل زیر دریایی به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که اکنون مراکز داده گوگل در ایالات متحده و شیلی را به هم وصل می‌کند.
 
امروز گوگل اعلام کرد این کابل فیبر نوری با موفقیت نصب و آزمایش شده است و انتظار می‌رود انتقال داده‌ها از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ آغاز شود.
 
گوگل در حال حاضر مشغول به کار روی یک شعبه در پاناما است.
 
نام "کوری" به افتخار "ماری کوری" دانشمند نامدار لهستانی-فرانسوی نام‌گذاری شده است.
 
این کابل حاوی چهار جفت کابل فیبر نوری ۱۸ ترابیت بر ثانیه است که به آن امکان می‌دهد پهنای باند ۷۲ ترابیت بر ثانیه‌ای را فراهم کند.
 
همانطور که گوگل خاطرنشان می‌کند، ۹۸ درصد از ترافیک خود را از طریق کابل‌های فیبر نوری و در مناطقی مانند شیلی منتقل می‌کند، چرا که نمی‌تواند از کابل‌های موجود که نزدیک به پایان عمر خود هستند، استفاده کند. همچنین این کابل‌ها دیگر ظرفیت کافی برای افزایش ترافیک ندارند. بنابراین کابل‌های زیر دریایی مانند "کوری" جایگزین خوبی هستند.
 
 
کابل‌های فیبر نوری همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، به اندازه یک شلنگ باغبانی هستند، اما در لایه‌هایی از سیم فولادی، مس و یک پوشش محافظ قرار گرفته‌اند.
 
در هر ۱۰۰ کیلومتر از طول این کابل‌ها یک تقویت کننده یا تکرار کننده برای تقویت سیگنال فیبر نوری تعبیه شده است، چرا که در غیر این صورت سیگنال از بین می‌رود.
 
گوگل می‌گوید این کابل‌ها هیچ گونه اثر منفی بر محیط زیست ندارند.
 
شرکت گوگل پیش‌تر گفته بود که برای بهبود زیرساخت‌های جهانی، طی چند سال گذشته ۴۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است که شامل سرمایه گذاری روی استقرار دو کابل دیگر است. اولی موسوم به "اکوئیانو"(Equiano) است که پرتغال و آفریقای جنوبی را به هم متصل می‌کند و دومی هم "دونانت"(Dunant) است که ایالات متحده و فرانسه را به هم وصل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.