تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2019
19:19 چهارشنبه، 29ام آبانماه 1398
کد خبر: 105976

برنامه دیجی‌کالا برای ثبات در قیمت کالاها با افزایش قیمت بنزین اعلام شد

«دیجی‌کالا» به عنوان بزرگترین بازار خرده‌فروشی آنلاین در بیانیه‌ای مطبوعاتی سیاست‌های خود برای ثابت نگه داشتن قیمت کالاها بعد از افزایش قیمت بنزین را توضیح داده است.
 این فروشگاه آنلاین در بیانیه خود تاکید کرده که جلوگیری از افزایش قیمت غیرقانونی و نامتعارف در شرایط فعلی، تعهد دیجی‌کالا به مشتریان و کاربرانش است. در این بیانیه‌ مطبوعاتی دیجی‌کالا توضیح داده که از لحظه اعلام خبر افزایش قیمت بنزین، آنها با افزایش قیمت کالاها مقابله کرده‌ و توانسته‌اند ثبات قیمت‌ها را در همه ۱.۷ میلیون نوع کالایی که در این فروشگاه عرضه می‌شود، تضمین کنند.
 
در بخشی از این بیانیه این فروشگاه به ارائه جزییات اقدامات تیم تکنولوژی و بازرگانی خود برای کنترل قیمت‌ها پرداخته است.
 
در این زمینه در بیانیه‌ مطبوعاتی دیجی‌کالا آمده است: «کالاهایی که توسط خود دیجی‌کالا به فروش می‌رسند هیچ افزایش قیمتی نسبت به روز پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸ نداشته‌اند و در ۴۷۰۰ قلم از این کالاها که بخش عمده آن شامل محصولات مواد غذایی و سوپرمارکتی است، با کاهش قیمت نیز همراه بوده‌اند.»
 
آنطور که دیجی‌کالا می‌گوید تیم تکنولوژی و بازرگانی این شرکت با ابزارهای نظارتی تکنولوژی محور که پیش از این در سال ۹۷ توسعه داده شده بودند، نحوه قیمت‌گذاری ۳۰ هزار فروشنده و کسب‌وکار از سراسر ایران که در بازارگاه یا پلتفرم مارکِت‌پِلیس دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند، به طور بر خط و لحظه‌ای پایش شده‌اند.
 
دیجی‌کالا در این خصوص توضیح داده است: «از قیمت‌گذاری‌های نامتعارف به طور خودکار جلوگیری و در صورت عدم تعهد به بازه‌های قیمتی تعیین شده کالاهای مورد نظر غیرفعال می‌شوند. از تاریخ جمعه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا این لحظه ۸۳ هزار قلم کالا از مجموع بیشتر از ۱.۷ میلیون قلم کالا (حدود ۴٪) که به شرایط قیمت‌گذاری دیجی‌کالا پایبند نبودند، غیرفعال شدند و به فروشندگان آن‌‌ها تا زمان بازگرداندن قیمت‌ها به شرایط عرفی و قانونی، اجازه فروش داده نخواهد شد.»
 
این فروشگاه تاکید کرده که ارسال رایگان سفارش‌های بالای ۱۵۰ هزار تومان به سراسر ایران، مانند گذشته ادامه دارد و برای سفارش‌های کمتر از این مبلغ نیز، با افزایش قیمت بنزین، هیچگونه افزایش قیمتی در مبلغ هزینه ارسال صورت نپذیرفته است. در این بیانیه دیجی‌کالا یادآور شده که در این فروشگاه ضمن کنترل و حفظ ثبات قیمتی، عرضه هیچ کدام از گروه‌های محصولی متوقف نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.