تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 21, 2019
12:05 پنجشنبه، 30ام آبانماه 1398
کد خبر: 105997

هواوی برای سه ماه دیگر، معافیت تحریم دریافت کرد

 
هواوی هنوز تحت فشارهای تحریم آمریکا و کشورهای دیگر قرار دارد، اما درحال‌حاضر معافیت سه‌ماهه تا اجرای نهایی تمام تحریم‌های اقتصادی به آن‌ها اعطا شده است.
 
هواوی مجددا از دولت آمریکا مهلت دریافت کرد. شرکت چینی که قبلا از سوی ترامپ محکوم به تحریم و ممنوعیت فروش کالا در آمریکا شده بود، مجددا فرصت ارائه‌ی محصول و به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کرد. اخبار جدید براساس اسنادی منتشر می‌شود که وزارت بازرگانی آمریکا ارائه داد.
 
ایالات متحده‌ی آمریکا از ابتدای سال جاری به دلیل آنچه جاسوسی الکترونیکی خوانده شد، محدودیت خرید تجهیزات از شرکت‌های خارجی را اعمال کرد. تصمیم مذکور، به‌صورت مستقیم هواوی را هدف گرفته بود. مقام‌های آمریکایی اعتقاد داشتند دولت چین، از شرکت هواوی برای جاسوسی از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند. مدیران هواوی نیز از همان روزها و ماه‌های ابتدایی، هرگونه فعالیت غیرقانونی و جاسوسی را تکذیب می‌کردند.
 
پس از اعلام اولیه‌ی تحریم، هواوی و زیرمجموعه‌هایش مجوزهای اولیه برای فعالیت در آمریکا دریافت کردند. فرصت ۹۰ روزه‌ی اول، در پایان ماه اوت به اتمام رسید، اما ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا فرصتی دیگر به هواوی داد که البته بیشتر با هدف کمک به شرکت‌های آمریکایی بود. درواقع او به اپراتورهای وابسته به هواوی امکان داد تا تجهیزات خود را در مهلت معین، تغییر دهند.
 
فرصت دوم هواوی برای ادامه‌ی فعالیت در آمریکا، در روزهای آتی به پایان می‌رسد. طبق گزارش منتشرشده، اسناد نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها یک فرصت اضافه‌ی دیگر به هواوی اهدا خواهد کرد. باتوجه به فرصت جدید، احتمالا محدودیت‌های نهایی از ۱۶ فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ شروع خواهند شد.
 
سخنگوی هواوی در واکنش به خبر منتشرشده، طی یک بیانیه اعلام کرد: افزایش مجوز موقت، تأثیر زیادی روی کسب‌وکار هواوی نخواهد داشت. این تصمیم، واقعیت امر یعنی رفتار ناعادلانه نسبت به هواوی را به‌هیچ‌وجه تغییر نمی‌دهد.
 
جدیدترین تأخیر در اجرای تحریم‌های هواوی، هم‌زمان با افزایش مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین اعلام شد. به‌هرحال کارشناسان هر دو کشور در شرایط کنونی نظرهای گوناگونی نسبت به آینده‌ی درگیری‌های تجاری دارند، اما ترامپ می‌گوید سرنوشت هواوی به مذاکرات تجاری با چین، گره خورده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.