اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 21, 2019
12:24 پنجشنبه، 30ام آبانماه 1398
کد خبر: 106000

مذاکره دانشگاه تهران با وزارت علوم برای رفع قطعی اینترنت

 
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که قطع شدن اینترنت مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، گفت: در این زمینه با وزارت علوم مذاکره کردیم و امیدواریم به زودی این مشکل در کشور رفع شود.
 
 محمود نیلی احمد آبادی در بیست و پنجمن اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تاکید بر این که این نشست هر دو ماه یک بار بین روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: اخیرا شاهد حوادثی در کشور بودیم که این حوادث مایه تاسف است اگر چه بیان نظرات و اعتراضات حق مردم است اما وارد شدن به فاز تخریب به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
 
وی همچنین با بیان این که دانشگاهیان حساسیت زمان را درک کرده‌اند و برنامه‌های درسی؛ آموزشی و پژوهشی با آرامش کامل برگزار شد، گفت: متاسفانه قطع شدن اینترنت مشکلات زیادی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود چرا که دانشگاه‌های ما دانشگاه‌های بین المللی هستند و مراودات گسترده با جهان دارند و وجود اینترنت برای دانشگاه‌ها لازم است.
 
رئیس دانشگاه تهران از مذاکره با وزارت علوم برای وصل شدن به اینترنت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.
 
به گفته دکتر نیلی در جلسه امروز ساماندهی سهمیه‌های کنکور ، بودجه و رتبه بندی دانشگاه‌ها ،آیین‌نامه‌های کمیته انضباطی، نحوه پوشش در دانشگاه‌ها ، پیشنهادات وزارت علوم در خصوص نظام پرداخت حق التدریسی، مشکل مسکن اعضای هیئت علمی از جمله مباحثی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی بر ضرورت متناسب سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد اساتید جوان دانشگاه‌ها بسیار کم است و همین موضوع باعث شده اعضای هیئت علمی نخبه را از دست بدهیم بنابراین در چنین شرایطی باید کمک کنیم  نخبگان در کشور بمانند. همچنان که براساس فرمایشات رهبر انقلاب اگر می‌خواهید از مشارکت دانشگاهیان و نخبگان بهره ببرید باید مقدماتی فراهم شود که اعضای هیئت علمی و نخبگان بتواند در کشور بمانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.