لبه تکنولوژی

November 22, 2019
11:59 جمعه، 1ام آذرماه 1398
کد خبر: 106026

پروژه موفق “تسلا باتری” گسترش می‌یابد

شرکت "تسلا " پروژه موفق خود موسوم به "تسلا باتری" (Tesla battery) را پس از دو سال از راه اندازی، گسترش خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا، پروژه "تسلا باتری" مجموعه باتری‌های نصب شده در استرالیای جنوبی توسط شرکت تسلا است که برای ذخیره‌سازی نیروی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
مجموعه باتری‌های نصب شده در استرالیای جنوبی برای ذخیره‌سازی نیروی الکتریکی چنان موثر واقع شده است که در اولین سال نصب این سیستم (۲۰۱۷)، ۴۰ میلیون دلار برای این کشور صرفه‌جویی داشته است. این سیستم که نیروی برق پاک را ذخیره کرده و در هنگام نیاز به شبکه تزریق می‌کند، بسیار کارآمد است و تاکنون ۴۰ میلیون دلار در سال اول خود صرفه‌جویی به همراه داشته است. پروژه باتری تسلا در استرالیا در حال جلب توجه جهانی است و شرکت‌ها را وادار به تغییر ساختار نیروگاه‌های انرژی سنتی کرده است.
 
 اخیرا این شرکت اعلام کرده است با همکاری شرکت فرانسوی "نئون"(Neoen) قدرت این باتری‌ها را از ۱۲۹ مگاوات به ۱۵۰ مگاوات‌ ساعت افزایش داده است. سیستم باتری تسلا شامل ذخیره انرژی "Hornsdale" و مزرعه بادی"Hornsdale " است. این موضوع نشان دهنده گستردگی ۵۰ درصدی این پروژه است.
 
"آژانس انرژی تجدید پذیر استرالیا"(Australia's Renewable Energy Agency) نیز از این پروژه حمایت کرده و برای افزایش قدرت این باتری‌ها هشت میلیون دلار پرداخت کرده است.
 
سال ۲۰۱۶ "ایلان ماسک" بنیانگذار تسلا در پی وقوع خاموشی‌های مکرر در استرالیای جنوبی، قول داد که یک مجموعه باتری ۱۲۹ مگاوات‌ساعتی را برای دولت استرالیای جنوبی تاسیس کند. اکنون این برنامه بلند پروازانه برای مردم استرالیا بسیار سودمند بوده است. این منطقه از استرالیا، خاموشی‌های مکرری را تجربه می‌کرد و باتری‌های فوق‌العاده تسلا طی ۱۰۰ روز مشکل مردم را به کلی رفع کردند.
 
این سیستم به حل اختلالات برق، کاهش قطعی‌ها و مدیریت روزهای پرمصرف تابستان کمک کرده است و یک پشتیبان قابل اطمینان برای زیرساخت‌های برق استرالیا شده است که قدرت کافی برای بیش از ۳۰ هزار خانه را فراهم می‌کند.
 
 این سیستم بر اساس فلسفه "انرژی ارزان، صرفه جویی بزرگ" بنا نهاده شده است. برای توضیح این سیستم می‌توان گفت که مجموعه "تسلا باتری" استرالیا خدماتی مشابه با نیروگاه‌های دیگر ارائه می‌دهد، اما سریع‌تر است و هیچ آلایندگی هم ندارد.
 
کل هزینه ساخت این پروژه تنها ۶۶ میلیون دلار بوده است، به این معنی که در کمتر از دو سال، هزینه خود را جبران می‌کند. همانطور که در سال گذشته توسط مقامات استرالیای جنوبی اعلام شد، این پروژه واضح‌ترین پیام را ارسال کرده است که استرالیای جنوبی یک پیشرو در حوزه منابع انرژی تجدیدپذیر با روش ذخیره‌سازی باتری است. این بیانیه حاکی از موفقیت بزرگ پروژه "تسلا باتری" بود. این فناوری جدید می‌تواند مزایایی از جمله بهبود ثبات انرژی و کاهش قیمت عمده را به همراه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.