تجارت الکترونیک

تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری اطلاعات

گوشی

November 22, 2019
12:43 جمعه، 1ام آذرماه 1398
کد خبر: 106042

اپل می خواهد خاطره تلخ مشکلات iOS 13 دیگر تکرار نشود

 
اپل می خواهد روش جدیدی را برای تست قابلیت های جدید سیستم عامل iOS و iPadOS در پیش بگیرد تا از خاطره تلخ iOS 13 را به دست فراموشی سپرده و از دست باگ های بی پایان خلاص شود.
 
به گزارش بلومبرگ این شرکت می خواهد نسخه های آزمایشی یا «بیلد های روزانه» را با قابلیت های ناقص و پر از ایراد ارائه کند که به شکل پیش فرض، غیر فعال هستند. تسترهای داخلی قادرند این ویژگی ها را فعال کنند ولی برای این کار باید به بخش جدیدی در منوی تنظیمات به اسم Flags مراجعه نمایند.
 
به کمک این روش، اپل می فهمد که قابلیت های جدید یا کدهای مرتبط با آنها چه زمانی کار نمی کنند. سپس قبل از اینکه قابلیت ها در اختیار توسعه دهندگان ثالث یا کاربران نهایی قرار گیرند، اپل می تواند مشکلات را رفع نماید. البته این شرکت هنوز در این زمینه به شکل رسمی اظهارنظر نکرده است.
 
اتخاذ این راهکار جدید چندان تعجبی ندارد. iOS 13 به قدری مشکل دارد که حتی انتشار اولیه آن توجیه پذیر نبود. اپل در فاصله زمانی کوتاهی آپدیت های دیگری را برای رفع باگ ها و مشکلات ریز و درشت منتشر کرد. آخرین نسخه این سیستم عامل iOS 13.2.3 است که برای رفع باگ اسپات لایت منتشر شد ولی به خاطر قطع اینترنت در کشورمان، شمار زیادی از کاربران قادر به دریافت آن نیستند؛ همان طور که کاربران اندرویدی قادر به بروزرسانی اپلیکیشن ها نخواهند بود.
 
از جمله مشکلات نسخه اولیه iOS 13 می توان به اجرا نشدن اپ دوربین یا روشن شدن فلاش اشاره کرد. نسخه iOS 13.1 با اشاره به رفع 24 باگ منتشر شد و سپس در iOS 13.2 شاهد مدیریت سختگیرانه حافظه رم بودیم که امکان مالتی تسکینگ را از کاربران می گرفت. این باگ اساسی در iOS 13.2.2 رفع شد و نهایتاً به iOS 13.2.3 رسیدیم.
 
به گفته خبرگزاری بلومبرگ، راهکار جدید توسعه سیستم عامل روی تمامی پلتفرم های اپل از جمله آیپد او اس، واچ او اس، مک او اس و تی وی او اس هم پیاده سازی خواهد شد. این شرکت در حالا حاضر توسعه iOS 13 با نام رمز Azul را در دستور کار دارد که طی ماه های آینده معرفی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.