November 22, 2019
17:38 جمعه، 1ام آذرماه 1398
کد خبر: 106062

احمد خاتمی: اینترنت را بازِ باز نکنید!

 
ahmad khatami.jpg
 
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: هیچ‌کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضین برخود نکرده است به شرط اینکه در چهارچوب قانون اساسی باشند.
 
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: یاد همه شهیدان بویژه شهیدان عزیز امنیت که در این هفته به دیدار خدا رفتند را گرامی می‌داریم. آن‌ها به دست اراذل به شهادت رسیدند. تبریک و تسلیت می گویم به بازماندگانشان.
 
وی با تبریک سالگرد تاسیس بسیج به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت بسیج اشاره کرد.
 
خاتمی سپس با بیان اینکه بر حوادث اخیر متمرکز می‌شود گفت: 6 نکته در ارتباط با این حوادث می گویم. این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بوده است. این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و با خوش‌بینی که امام و مقام معظم رهبری به سران قوا دارند تایید کردند. اگر اقدام و موضع رهبری نبود تردید نکنید حوادث سخت‌تری پیش روی مردم قرار می‌گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد: بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد. مسئولان بهتر می‌توانستند عمل کنند. من نمی‌گویم زمانش را اعلام می کردند اما میزگرد تلوزیونی می گذاشتید. الان هم معتقدم مسئولان از این موضوع غافل نشوند.
 
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: دولت محترم به قول خود عمل کند، هم نظارت کند و هم نگذارد قیمت‌ها گران شود. مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند تحمل می‌کنند؛ مسئولین برای رضای خدا کاری کنند که بر این رنج افزوده نشود.
 
وی تصریح کرد: اصل 27 قانون اساسی می گوید تشکیل تجمعات با شروطی آزاد است. هیچ‌کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضین برخود نکرده است به شرط اینکه در چهارچوب قانون اساسی باشند.
 
وی گفت: اشرار حق مردم را زیر پا گذاشتند. امنیت مردم را سلب کردند. این حق مردم نیست. دو جلوه در این شرارت‌هایشان بود. یکی انتقامی که از اسلام گرفتند؛ قرآن و کتاب‌هایی که نام خدا را داشته را آتش زدند و به مسجد حمله کردند. نکته دوم مسئله ضدیت با مردم است. غارت کردن فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی، حمله به مصلی، آمبولانس و تخریب بانک‌ها انتقام از مردم است که چرا پای انقلاب ایستاده‌اید و به کوری چشم شما همچنان ایستاده‌اند.
 
خاتمی اظهار کرد: سازماندهی شرارت بر همه روشن است. در راس شرارت آمریکا بود؛ با اعتراف خودشان. متاسفانه فرانسه و آلمان هم همراهی کردند. امیدوارم آنانی که تا امروز به اینان امیدوار بودند تجدید نظر کنند.
 
وی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد اغتشاشات در کشورمان گفت: کلید واژه اعتراضات حمایت از مردم بود؛ مردم از نگاه آن‌ها دزد و آدم‌کش‌ و جنایتکار هستند که خود حمایت از آدمکش‌ها را نشان می‌دهد. بانی حقیر این ماجرا یکی عربستان خائن بود که با تمام قوا در این ماجرا دخیل بود؛ به مردم عربستان میگویم تا کی می‌خواهید زیر دست و حقیر آمریکا و انگلیس باشید.
 
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: تشکر می‌کنم از حافظان امنیت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج قهرمان و نیروی انتظامی و همچنین مردم که در مقابل اشرار ایستادند؛ همه مردم و سلیقه‌ها در این ایستادگی حضور داشتند. عده قلیلی که در فتنه‌های گذشته نیز حضور داشتند در ماجرای اخیر هم در مقابل حافظان امنیت ایستادند و قصد داشتند جای جلاد و شهید را عوض کنند.
 
وی ابراز عقیده کرد: مرگ بر آشوبگر از شعارهای خوب مردم در این راهپیمایی‌ها بود که شنیده شد. جهانیان بدانند، نظام اسلامی نظامی مقتدر است؛ بیدی نیست که با این شرارت‌های احمقانه بلرزد؛ اگر بخواهید بازهم شانس خود را امتحان کنید بدانید پیشاپیش شکست خورده‌اید. دنیا بداند، این مردم از امام خود آموخته است حفظ نظام از اوجب واجبات است و این مردم تا آخرین قطره خون خود پای نظام ایستاده‌اند.
 
وی سپس گفت: از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی تشکر میکنم و از آن‌ها میخواهم با سردسته آشوبگران و آن‌ها که ایجاد رعب و وحشت در جامعه کردند، این یاغیان را به اشد مجازات برسانند؛ در رابطه با سیاهی لشکرها هم به دستگاه قضایی میگویم به گونه‌ای قاطع برخورد کنید که دیگر هوس چنین شیطنت‌هایی به سرشان نزند و برای همیشه عبرت بگیرند.
 
خاتمی همچنین اظهار کرد: از تدبیرهای ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین میخواهند اهمیت کار را درک کنند ببیند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحت اند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست میکنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت. تقاضا دارم اینترنت را باز باز نکنید. دیدید که به مردم جنایت یاد می دادند.
 
امام جمعه این هفته تهران در پایان گفت: دیدار فعالان اقتصادی با رهبری از دیگر اتفاقات خوب این روزها بود که تولید کنندگان داخلی گفتند، عمده مشکلات ما داخلی است، رهبری هم در این خصوص گفتند که مشکلات خارجی به زودی رفع نمی‌شود، تکیه شما به توان داخلی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.