تلفن همراه

گوشی

November 23, 2019
14:21 شنبه، 2ام آذرماه 1398
کد خبر: 106090

فروش گوشی در اروپا رکورد زد

آمارها حاکی است که اروپا شاهد بیشترین افزایش میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بوده است.
 
تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز نشان می دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار اروپا رکورد جدیدی را برای سال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسانده و در این بازه زمانی شاهد بیشترین میزان فروش در جهان بوده است.
 
در سومین فصل از سال جاری میلادی سهم فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار اروپا در سه ماهه سوم سال قبل ۳۰.۴ درصد و ۱۴.۸ میلیون دستگاه بوده است  این در حالیست که سهم آن از این بازار ۳۵.۷ درصد معادل ۱۸.۷ میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده است. این بدان معناست که این شرکت کره ای موفق شده است به رشد و افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل دست پیدا کند. 
 
همچنین سامسونگ صدرنشین جدول پرفروش ترین گوشی های هوشمند بازار اروپا شده و هواوی نیز به عنوان دومین شرکت بزرگ تولیدکننده موبایل در جهان، موفق شده علی رغم تحریم و محدودیت های دولت آمریکا، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۱.۶ میلیون دستگاه بفروشد که در مقایسه با سه ماهه دوم سال که ۱۱.۷ میلیون دستگاه و ۲۳.۹ درصد بود، رشد و پیشرفت چشمگیری را تجربه نکرده است.
 
سهم این شرکت چینی که در بازار اروپا نیز تلاش کرده بعد از سامسونگ قرار بگیرد، ۲۲.۲ درصد گزارش شده است.
 
اپل نیز در این بازه زمانی به عنوان سومین شرکت فعال در بازار اروپا با فروش ۹.۸ میلیون دستگاه سهمی معادل۱۸.۶ درصد از بازار این قاره سبز را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهشی چهار درصدی مواجه شده است. این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۰.۲ میلیون دستگاه فروخته و سهم خود را به  ۲۰.۸ درصد رسانده بود. 
 
شرکت نوظهور و نوپای شیائومی نیز در این فهرست چهارمین شرکتی بوده که توانسته بعد از اپل، سهم قابل توجهی از فروش گوشی های هوشمند در  کشورهای اروپایی را به خود اختصاص دهد. این شرکت چینی موفق شده است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۳ درصد رشد و افزایش در میزان فروش خود را تجربه کند. شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم خود را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.
 
بعد از شیائومی نیز شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال به عنوان دارنده حق امتیاز فروش گوشی های برند نوکیا با سهم ۱.۸ درصدی و فروش ۰.۹ میلیون دستگاه قرار گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲.۴ درصد و میزان فروش ۱.۲ میلیون دستگاه را در اختیار داشت، با کاهشی ۲۴ درصدی مواجه شده است. 
 
جدول زیر که در وب سایت gsmarena آمده است، به اختصار میزان فروش گوشی های توسعه داده شده توسط برندهای مختلف را ذکر کرده است:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.