اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

November 23, 2019
15:57 شنبه، 2ام آذرماه 1398
کد خبر: 106100

هوش مصنوعی با خودش مناظره کرد!

 
برای نخستین بار در دانشگاه کمبریج رایانه مجهز به هوش مصنوعی شرکت «آی بی ام» با خودش مناظره کرد.
 
به نقل از آسوشیتدپرس، ربات Project Debater (متعلق به شرکت آی بی ام)  که تاکنون با انسان ها مناظره کرده، برای نخستین بار در مقابل خود قرار گرفت در حقیقت شرکت آی بی ام این سیستم را به چالش کشید تا بحث هایی متضاد را در نمایشگر خود نشان دهد.
 
این سیستم رایانشی با صدایی مبهم و زنانه گفت: هوش مصنوعی نمی تواند تصمیمی بگیرد که از لحاظ اخلاقی صحیح باشد. زیرا اخلاق یک ویژگی مخصوص انسان ها است.  هوش مصنوعی نمی تواند به آسانی درباره موضوعات اخلاقی تصمیم بگیرد و این امر به بروز فجایع منجر می شود. هوش مصنوعی ممکن است به خسارت زیادی منجر شود.  چنین سیستمی فقط می تواند برای موضوعاتی که برنامه ریزی شده، تصمیم بگیرد و نمی توان آن را برای تمام سناریوها برنامه ریزی کرد. فقط انسان ها می توانند درباره هر موضوعی تصمیم بگیرند.
 
در مرحله بعد ماشین  مذکور نظریه مخالف آن را بیان کرد. در این هنگام صدایی که با امواج آبی روی نمایشگر مشخص می شد، گفت: هوش مصنوعی مزیت های زیادی دارد زیرا با انجام وظایف تکراری به انسان ها فرصت بیشتری می دهد.
 
برخلاف مناظرات دیگر که براساس مخزنی از مقالات روزنامه و مجلات انجام می شد، این بار محققان از نظرات ۱۱۰۰ دانشجوی کمبریج برای پاسخ استفاده کردند و آنها را به عنوان پاسخ به رایانه منتقل کردند.
 
محققان می خواستند بدانند آیا با استفاده از فناوری می توان پاسخی قابل قبول ایجاد کرد که به گرفتن تصمیمی بهتر منجر شود یا خیر؟
 
 با کمک چنین فناوری می توان به شرکت ها و دولت ها کمک کرد تا تحقیقاتی انجام دهند یا بازخوردی برای مشتریان خود فراهم کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.