اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

November 25, 2019
11:24 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106178

اپلیکیشن تشخیص چهره فیس بوک برای شناسایی کارمندان

 
فیس بوک از تولید یک اپلیکیشن تشخیص چهره خبر داده که از آن برای شناسایی و تایید هویت کارمندان این شرکت استفاده می شود.
 
 به نقل از انگجت، در شرایطی که برای استفاده از برنامه های تشخیص چهره اشتیاق زیادی در دنیای فناوری وجود دارد، برخی شرکت ها قصد دارند از آن استفاده های امنیتی و اطلاعاتی به عمل آورند.
 
فیس بوک از جمله این شرکت هاست که یک اپلیکیشن تلفن همراه داخلی تولید کرده که مجهز به فناوری شناسایی چهره بوده و می تواند کارکنان این شرکت و دوستان آنها را شناسایی کند. زمان دقیق تولید اپلیکیشن یادشده مشخص نیست، ولی منابع مطلع می گویند این کار بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ انجام شده است.
 
برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافی است گوشی با دوربین فعال شده در برابر چهره فرد مورد نظر قرار بگیرد و با این کار هویت وی شناسایی می شود. برنامه یادشده می تواند به سرعت تمام کارکنان فیس بوک را با دقت بالایی بشناسد.
 
این اقدام فیس بوک پیش از این جنجال آفرین شده و گفته می شود تعدادی از کارکنان این شرکت به علت جمع آوری اطلاعات شخصی خود از طریق همین اپلیکیشن بدون کسب اجازه و تایید، از فیس بوک شکایت کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.