تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 25, 2019
12:06 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106190

برنامه دیجی‌کالا برای توسعه فناوری

دیجی‌کالا چندی پیش با راه‌اندازی شرکت شتاب‌دهنده خود با نام «دیجی‌کالا نکست» به‌دنبال توسعه فناوری رفت و اکنون با رونمایی از دو طرح به‌نظر می‌رسد که این شرکت در اقدام خود موفق بوده است.
فضاهای استارت‌آپی به‌دنبال ساده کردن زندگی برای بشر امروزی هستند و از نمونه این موارد می‌توان به پیدایش بازار آنلاین و عدم‌نیاز حضور فیزیکی در بازار یا پیدایش تاکسی اینترنتی و عدم‌ایستادن در کنار خیابان اشاره کرد اما این جرقه‌های استارت‌آپی نیاز به حمایت دارند، ایده‌ای که از طرف چند فکر جوان مطرح و از یک طرح کوچک به شرکتی بزرگ و سود ده تبدیل می‌شود. سودآوری بالای ایده‌های استارت آپی باعث شده تا شرکت‌های شتاب‌دهنده شکل بگیرند تا بیش از پیش از طرح‌ها حمایت شود. در همین رابطه چندی پیش و در تابستان ۹۸ دیجی‌کالا شرکت شتاب‌دهنده خود را با نام دیجی‌کالا نکست در پارک نوآوری آزادی برای حمایت از طرح‌های استارت‌آپی بنا کرد و در مدتی کم به طرح‌های جذابی دست یافت که هفته گذشته از چند طرح آن رونمایی شد.
 
در مراسم رونمایی از این ایده‌های جدید حمید محمدی یکی از موسسان شرکت دیجی‌کالا گفت: مشتاقیم تا نتایج اولین دوره کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌کالا نکست را ببینیم. اتفاقی در دنیا در حال رخ دادن است و آن اینکه شرکت‌های بزرگ در حال تبدیل شدن به شرکت‌هایی هستند که خودشان فناوری تولید کنند، و محصول آنها فقط به پلت‌فرم خودشان محدود نمی‌شود. وی افزود: شرکت‌های بزرگی مثل علی بابا یا آمازون دیگر تنها فروشگاه اینترنتی نیستند، بلکه این شرکت‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده شناخته می‌شوند، دلیل آن هم این است که حوزه فروش و خدمات آنلاین نیازهای متعدد و پیچیده‌ای دارد، دیجی‌کالا هم از این قاعده مستثنی نیست. اکنون می‌بینیم که قطب‌های کسب‌و‌کارهای آنلاین در ایران در حال شکل‌گیری هستند، این حوزه نیازهای متعددی دارد و دیجی‌کالا به تنهایی پاسخگوی همه نیازهای آن نیست و باید از ایده‌های متعدد کمک بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.