تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 25, 2019
14:42 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106199

همکاری وزارت ارتباطات و صدا و سیما در اجرای “طرح احمدی روشن”

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه مشترک سازمانی مسئله محوری که امروز با وزارت ارتباطات و صدا و سیما به امضا رسیده است، در راستای اجرای طرح احمدی روشن بوده است، گفت: در این طرح هسته‌های نخبگانی در جهت رفع نیازهای کشور تشکیل می‌شود.
 
 حمیدرضا سالاریه امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمانی مسئله محور که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات منعقد می‌شود، افزود: موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در طرح شهید احمدی روشن است که این طرح به ابتکار بنیاد ملی نخبگان و با همکاری برخی از دستگاه‌ها در حال اجرا است.
 
وی طرح احمدی روشن را طرحی در راستای توانمندسازی استعدادهای برتر در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانست و یادآور شد: در این طرح استعدادهای برتر در راستای حل مسئله و رفع نیازها و چالش‌های شرکت مشارکت می‌کنند.
 
معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان نیز از بدو تاسیس توانمندسازی استعدادهای برتر را در دستور کار خود قرار داده است.
 
سالاریه با بیان اینکه توانمندسازی استعدادهای برتر در راستای حل مسئله و نیازهای کشور با همکاری اساتید خبره صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این روش یکی از به‌روزترین روش‌های تعلیم و تربیت و توانمندسازی نخبگان است. چرا که علاوه بر آنکه استعدادهای برتر توانمند می‌شوند، آنها را با فرصت‌های شغلی و چالش‌های کشور آشنا می‌کند. ضمن آنکه دستگاه‌های متقاضی نیز با استعدادهای برتر آشنا خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه طرح احمدی روشن از دو سال قبل اجرایی شده است، اظهار کرد: در این دوره‌ها آئین‌نامه‌ها و روال‌های اجرایی آن تدوین شد و از دستگاه‌ها درخواست شد که نیازمندی‌های خود را برای ما ارسال کنند. در حال حاضر هسته‌های نخبگانی که در این طرح از دور اول تشکیل شده‌اند، آماده تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.
 
سالاریه یکی از اضلاع اجرای این طرح را دستگاه‌های وزارت ارتباطات و صدا و سیما دانست و گفت: بر این اساس در جلسه امروز تفاهم‌نامه‌های مشترکی با این دستگاه‌ها در راستای اجرای طرح احمدی روشن منعقد می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.