تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 25, 2019
14:54 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106200

اجرای “طرح احمدی روشن” با بهره‌مندی از افراد خبره غیردانشگاهی

 
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بسیاری از نخبگان و استعدادهای برتر کشور در حوزه‌های فنی و علمی مسلط هستند، افزود: ولی در پروژه‌های مربوط به علوم انسانی و علوم اجتماعی کمتر توجه می‌شود.
 
 محمود سعادت امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک سازمانی مسئله محور که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با بیان اینکه باید توانمندی‌های نیروهای انسانی زبده موجود در کشوربالفعل شود، افزود: بخشی از این افراد در همکاری با دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند و بخش دیگری از آنها در کسب و کارهای نوآورانه خصوصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
وی با اشاره به اجرای طرح احمدی روشن در راستای رفع نیازمندی‌های دستگاه‌ها، افزود: از دستگاه‌ها درخواست می‌شود که در تعریف نیازهای خود چندین موضوع را مورد توجه قرار دهند.
 
سعادت با تاکید بر توجه به بعد فرهنگی مطالعات در رفع نیازمندی‌ها، خاطرنشان کرد: برخی از نیازمندی‌ها مربوط به حوزه‌های فنی است که عده‌ زیادی از نخبگان کشور در این حوزه مسلط هستند و بخش دیگر نیازمندی‌ها مربوط به حوزه علوم اجتماعی و انسانی می‌شود.
 
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه به حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی کمتر توجه شده است، خاطرنشان کرد: این در حالیست که نهادهایی چون صدا و سیما و وزارت ارتباطات به دلیل مسائل فرهنگی که با آن مواجه هستند، به فناوری‌های این حوزه نیازمندند.
 
سالاری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان بنیاد ملی نخبگان، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه بخش مهمی از هسته‌های نخبگانی در جهت رفع نیازمندی‌های کشور فعال می‌شوند. با این امر علاوه بر آنکه نیازهای دستگاه‌ها مرتفع می‌شود، نخبگان نیز اطمینان می‌یابند که آینده شغلی در انتظار آنها است.
 
سعادت همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مربیان و اساتید هسته‌های نخبگانی، خاطرنشان کرد: تا کنون برای توانمندسازی هسته‌های نخبگانی از اعضای هیات علمی استفاده می‌شد، ولی در دوره‌های اول و دوم طرح احمدی روشن از افراد خبره‌ای که در دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و فنی فعال بودند، به منظور مربی هسته‌های نخبگانی بهره برده شد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود که افرادی را که تجربه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف علمی و فنی دارند، برای انتخاب مربیان هسته‌های نخبگانی، به بنیاد ملی نخبگان معرفی کنند.
 
 طی مراسمی در بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این بنیاد، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات در راستای اجرای طرح احمدی روشن به امضا رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.