تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

November 25, 2019
15:05 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106204

افزایش سهم سامسونگ و شیائومی از بازار موبایل اروپا

در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی سامسونگ بیشترین سهم از بازار موبایل اروپا را در اختیار داشته است. مقایسه آمار سالانه نشان می دهد سهم اپل از بازار اروپا کم و سهم سامسونگ و شیائومی بیشتر شده است.
 
به نقل از گیزموچاینا، شرکت تحقیقات بازاری Canalys اطلاعات جدیدی درباره سهم تولید کنندگان موبایل از بازار اروپا را منتشر کرده است. 
 
طبق اطلاعات مذکور شرکت کره ای سامسونگ ۳۵.۷ درصد از بازار موبایل اروپا را در اختیار دارد. پس از سامسونگ، ۲۲.۲ درصد از سهم بازار در اختیار هواوی است. در مقام سوم اپل با ۱۸.۶ درصد از سهم بازار این منطقه قرار دارد. در مقام چهارم نیز شرکت چینی شیائومی قرار دارد و ۱۰.۵ درصد از بازار موبایل اروپا به آن اختصاص دارد.
 
 
این آمار نشان می دهد سهم سامسونگ از بازار موبایل اروپا در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی نسبت به سال گذشته بیشتر شده  و از ۳۰.۴ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ به ۳۵.۷ درصد در سال جاری رسیده است.  اما در مقایسه سالانه سهم هواوی و اپل از بازار این منطقه کاهش یافته است. سهم هواوی از بازار موبایل اروپا در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ میلادی ۲۳.۹ درصد بوده که اکنون به ۲۲.۲ درصد رسیده است. سهم اپل نیز در بازه مذکور در ۲۰۱۸ میلادی ۲۰.۸ درصد بوده که اکنون به ۱۸.۶ درصد رسیده است. 
 
از سوی دیگر سهم شرکت چینی شیائومی نیز  از ۶.۵ درصد از بازار موبایل اروپا در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ به ۱۰.۵ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ رسیده است.
 
درهمین راستا لو ویبینگ یکی از مدیران ارشد شیائومی اعلام کرد این شرکت تصمیم دارد فعالیت های خود را در اروپا گسترش دهد و سهم خود از بازار این منطقه را گسترش دهد.  
 
طبق آمار منتشر شده در سه ماهه سوم سال شرکت شیائومی ۱۰.۵ درصد از بازار موبایل اروپا را در اختیار داشته  که این رقم نشان دهنده ۷۳ درصد و بارگیری ۵.۵ میلیون دستگاه موبایل است. 
 
این درحالی است که درهمین بازه زمانی سامسونگ ۱۸.۷ میلیون دستگاه، هواوی ۱۱.۶ و اپل ۹.۸ میلیون دستگاه برای اروپا بارگیری کرده اند. شرکت HMD Global ( تولید کننده برند نوکیا) نیز ۱.۸ درصد از سهم بازار موبایل اروپا را در اختیار داشته و ۹۰۰ هزار دستگاه به این منطقه بارگیری کرده است.
 
البته باید در نظر داشت نفوذ شیائومی به سرعت در بازارهای مختلف به خصوص هند گسترده شده است. طبق آمار شرکت Counterpoint Research، نفوذ شیائومی در بازار هند گسترده و ۳۸ درصد است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.