امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 25, 2019
15:09 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106206

برنامه جدید مخترع وب برای حفظ امنیت فضای آنلاین

 
مخترع«WWW» برنامه ای جدید به نام «قراردادی برای وب» رونمایی کرده تا از گسترش اخبار جعلی جلوگیری و امنیت وب را فراهم کند. او از دولت ها، شرکت ها و مردم خواسته به این برنامه عمل کنند.
 
به نقل از آسوشیتدپرس،تیم برنرز لی مخترع World Wide Web  برنامه ای بلندپروازانه برای نظارت آنلاین رونمایی کرده است. این دستورالعمل در حقیقت قوانینی مربوط به حقوق و مسئولیت ها برای اینترنت است که هدف از طراحی آنها مقابله با اخبار جعلی، نظارت جمعی و سانسور است.
 
برنرز لی از رشته ای استانداردها به نام «قرارداد برای وب»(Contract for the Web)در برلین رونمایی کرد . بنیاد World Wide Web  قراردادی برای وب فراهم کرده که طی آن از دولت ها، شرکت ها و عموم مردم می خواهد امنیت و آزادی وب را حفظ کنند تا همه بتوانند از آن بهره ببرند.
 
صدها سازمان و شرکت مختلف از جمله گوگل و فیس بوک از(Contract for the Web) پشتیبانی کرده اند. (Contract for the Web) دارای ۹ اصل است. برنرزلی در این باره می گوید: قدرت وب زندگی مردم را دگرگون می کند، جامعه را غنی و از نابرابری می کاهد. اما اگر اکنون وارد عمل نشویم و از سواستفاده از وب  جلوگیری نکنیم  در معرض خطر قرار می گیریم.
 
(Contract for the Web) مسیری را برای ساخت وبی با شرایط بهتر فراهم می کند. اما این امر محقق نمی شود مگر آنکه همه شرکت ها و سازمان ها به این چالش متعهد شوند. دولت ها باید قوانین و مقررات را برای عصر دیجیتال ارتقا دهند. شرکت ها باید فعالیت های بیشتری انجام دهند تا به بهانه سودآوری حقوق انسانی و دموکراسی تضییع نشود. شهروندان نیز باید مسئول شناخته شوند و حقوق دیجیتال خود را خواستار شوند.
 
طبق این برنامه دولت ها باید از حقوق افرادی که به اینترنت متصل می شوند، حمایت کنند. شرکت ها باید اینترنتی ارزان و قابل دسترسی برای همه فراهم کنند و از حریم خصوصی افراد محافظت کنند. در این میان شهروندان باید در فضای وب خلاق باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.