اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

November 27, 2019
12:08 چهارشنبه، 6ام آذرماه 1398
کد خبر: 106307

خسارتی به اندازه حقوق ۱۰۰ هزار نفر در نبود اینترنت

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران گفت که میزان خسارت وارد شده به کسب‌وکارهای مجازی در هفته گذشته به اندازه حقوق ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.
 
حمیدرضا اعتدال‌مهر با بیان اینکه امکان برآورد دقیق خسارات وارد شده به کسب‌وکارهای اینترنتی در مدتی که اینترنت قطع بود وجود ندارد،‌ اظهار کرد: یک مدل قابل فهم و منطقی برای تخمین حدودی میزان این خسارت با استفاده از آمار اشتغال و درآمدها انجام می‌شود.
 
وی افزود: طبق آمارها اشتغال حدود ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اینترنت وابسته است. اگر فرض کنیم ۱۰ روز کار این افراد دچار اختلال شده و نتوانسته باشند خلق ثروت کنند و پایین ترین حالت ممکن برای تخمین خسارت را حقوق این افراد در نظر بگیریم، در این زمان حدودا به اندازه ۱۳۰ هزار حقوق به کسب‌وکارهای اینترنتی خسارت وارد شده است.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران با بیان اینکه حداقل مبلغی که می‌توان به عنوان ضرر و زیان محاسبه کرد، یک سوم حقوق افرادی است که شغل آن‌ها به اینترنت وابسته است،‌ تصریح کرد: اگر میانگین حقوق را دو میلیون تومان در نظر بگیریم،‌ می‌توانیم میزان خسارت را به طور تقریبی محاسبه کنیم که عدد بزرگی است.
 
اعتدال‌مهر با بیان اینکه انتقاداتی در زمینه محاسبه حقوق و صفر نبودن کارکرد در این زمان نسبت به روش گفته شده وجود دارد،‌ گفت که می‌توانیم حداقل خسارت وارد شده به کسب‌وکارهای اینترنتی را معادل ۱۰۰ هزار نفر حقوق در نظر بگیریم که پرداخت می‌شود، ‌اما در مقابل آن کاری انجام نشده است.
 
بیش از ۵۰ درصد کاربران، مشتری بسته‌های اینترنتی تلفن همراه
 
به گفته وی سرویس‌های نسبتا خوبی که روی گوشی‌های همراه داده شده بود باعث شد کاربران کارهای خود را با تلفن همراه انجام دهند و رایانه‌های خانگی تقریبا بلااستفاده شده است. از طرف دیگر برخی به دلیل قیمت و کیفیت بهتر بسته‌های خط تلفن همراه، اینترنت خانگی خود را نیز قطع کرده‌اند که این مسئله باعث شده هنوز وضعیت کسب و کارهای مجازی به حالت قبل از قطع اینترنت بازنگردد.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران با بیان صفر شدن فروش برخی کسب‌وکارهای مجازی، تصریح کرد که از زمان وصل شدن اینترنت خانگی فروش واحدها به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده که نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد کاربران از بسته‌های اینترنتی تلفن همراه استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.