اپلیکیشن

تلفن همراه

November 29, 2019
13:21 جمعه، 8ام آذرماه 1398
کد خبر: 106384

رفع باگ عجیب واتساپ که احتمالا سال‌ها از آن بی خبر بودید

واتساپ باگ عجیبی که سال ها از دید بسیاری از کاربران پنهان مانده بود را برطرف کرد.
 
زمانی که اپلیکیشن واتساپ را باز می کنید همانند خیلی از اپلیکیشن ها با صفحه خوش آمدگویی یا همان صفحه اسپلش اسکرین (Splash Screen) مواجه می شوید که در آن لوگوی اپلیکیشن به نمایش در می آید.
 
برخی از کاربران در صفحه خوش آمدگویی پیام رسان واتساپ و سمت چپ لوگو، یک خط عجیب پیدا کرده اند که در تصویر زیر مشاهده می کنید:
 
با کم کردن کنتراست (راست)، خط به خوبی قابل مشاهده است.
 
این خط مرموز اولین بار توسط سایتی به نام WaBetaInfo کشف شده است. این سایت هفته گذشته توییتی در این رابطه منتشر کرد و با زیر سوال بردن این خط، از برطرف نشدن آن توسط تیم توسعه دهنده پیام رسان واتساپ اظهار تعجب کرد.
 
توسعه دهندگان واتساپ هفته جاری و در جدیدترین آپدیت 2.19.297 نسخه اندروید، این مشکل را برطرف کردند. البته تیم واتساپ با برطرف کردن این مشکل، مشکلات جدیدی را به وجود آورد.
 
یکی از کاربران واتساپ پس از دریافت به روز رسانی جدید، تصویری از صفحه خوش آمد گویی آن در توییتر خود قرار داد. این بار خبری از خط مرموز نیست ولی همانطور که در ادامه ملاحظه می کنید، لوگو به سمت چپ متمایل شده و کاملاً وسط نیست:
 
 
 
کاربر دیگری هم تصویر زیر را در توییترش گذاشت که در آن لوگوها و نوشته ها به شکلی نامرتب در تصویر جا خوش کرده اند :
 
 
بر اساس گزارش سایت WaBetaInfo، به روز رسانی آینده نسخه بتای واتساپ، قابلیت پیام های غیب شونده را به این پیامرسان می آورد. این قابلیت جدید در چت های گروهی قابل استفاده است و فقط با تایید مدیر گروه فعال می شود.
 
پس از به روز رسانی جدید مدیر گروه می تواند با رفتن به قسمت Group Settings، مدت زمان نمایش پیام ها را از بین یک ساعت، یک روز، یک هفته، یک ماه و یک سال انتخاب کند. پس از مدت زمان تعیین شده، پیام ها برای همیشه پاک می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.